EmmanuelDesp88 Startet 27.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2017 Min søster har en 14 fot Rana åpen plastbåt fra 70/80-tallet. Den har stått i naustet i mange år nå i påvente av at hennes sønn kanskje skal bli interessert i båtlivet. Det kan enda ta noen år før det skjer. Problemet er at den står i mitt naust der jeg også har lagret min båt og det er ganske trangt når man skal ut og inn med min båt. Mitt spørsmål er om det er noen problem å lagre hennes båt på siden? Altså, jeg kan alltids få til å lage en "krybbe" som den kan ligge i, jeg bare tenkte at det måtte bli bedre plass til å ta min båt inn og ut da. Den står mot den ene veggen, men i horisontal stilling nå. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2017 mener å ha sett bilder fra Rana fabrikken hvor de lagrer båter sideveis (i krybber) for at de skal ta mindre plass. Så lenge den står godt oppstøttet og vekta godt fordelt så ser jeg ikke noe problem med det Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
rippie Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Det er ingen mulighet for heise den opp i taket? Er jo ikke snakk om den tyngste båten Sitér dette innlegget Link to post
EmmanuelDesp88 Svart 9.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2017 Hei. Beklager sent svar, men får ikke varsel om innlegg av en eller annen grunn. Kan sikkert prøve å heise den opp i taket selvfølgelig. Vil jekkestropper feks fra Biltema holde tror dere? Båten veier vel nærmere 200 kg tror jeg. Min andre 14 fot Rana fra 1988 er ca 120kg og den er mye lettere enn den det er snakk om nå. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2017 Ville bruke en talje til å løfte den med. Men når den er oppe kan du feste den med jekkestropper. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Råndalen Svart 27.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2018 Hei Jeg ble medlem her nå i dag. Ja du kan lagre båten ute og lagt på siden. Jeg har akkurat samme båt og har den lagret ute på vinteren. Tippet på siden opp mot en material stabel og dette har jeg gjort i mange år. Båten har ikke tatt skade av dette. Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 27.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2018 F.eks legge to brede tversgående plank og heise den opp under taket med bunnen opp , feste stropper på de fire endene av planken som stikker ut , og feste dem i takbjelkene. Ville heller ikke hatt betenkeligheter med å sette den på høykant , hvile den på plank der den er "nedi" minst 2 steder , og fest en stropp i åregaflen/hullet som vender opp og stram til mot taket/bjelke. Da hindres båten i å sige sammen mot midten. Har lagret trebåt på samme måten , med kjølen mot ene veggen , slik at kjølen kommer litt inn mot kroken i veggen. Tar ikke store plassen da heller , og taklyset er i behold uten at du behøver å modifisere noe. Bruk taljer og stropper for å lette arbeidet ... Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.