Nordkapp-king Startet 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2017 Hei. Opplever at min 1999 Mercruiser 3.0 med forgasser "lugger" / fusker ved gasspådrag, og da spesielt om jeg gir gass fort. Skjer et lite sekund rundt 2500 - 3000 omdreininger, før den kommer seg igjen. Problemet er knapt merkbart om jeg øker gasspådrag sakte, men merker også da ørlite fusk. Noen teorier om hva dette kan være? Har hatt kondensfjernet i bensintank. pluss kjørt såpass mye at det bør ikke være mye gammel bensin igjen i tanken. Starter ellers fint og sviver fint. Ellers: motor hadde service før vinteren, og da skal (så vidt jeg vet) plugger og bensinfilter ha blitt byttet (men ikke sjekket noen av delene). Sitér dette innlegget Link to post
Nordkapp-king Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Ingen som har noen tips her? Føles som motoren skal kutte når jeg gir på, men så kommer den fint. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Er nok bare en liten justering på forgasser så den er litt mager i blandingen Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tskjei Svart 5.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2017 Kan være falskluft ved forgasser. Har den vært av? Sitér dette innlegget Link to post
Nordkapp-king Svart 5.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2017 Hei og takk for innspill. Forgasser har ikke vært av nei, men har justert litt på den for å få tomgangen riktig, så det er nok meget mulig at jeg ikke har fått denne perfekt justert.... Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 5.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2017 Det er jo nettopp dette man har akselerasjonspumpe for. Den som ofte gir en synlig bensinstråle i forgasseren samtidig som man vrir på gasshendelen. Virker denne å være i orden? Sitér dette innlegget Link to post
simtech Svart 21.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 Hei. Har akkurat samme problem. Har ikke prøvd å justere forgasser. For min del er det ikke noe stort problem ettersom det er såpass kort... Verdt å sjekke aks pumpe ja. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.