Jump to content

Bella 620 DC Johnson 140 4 takt 2006

Bobba666

Recommended Posts

Hei Hei!

Med fare for å åpne en ny tråd med noe samme innhold som andre tråder tidligere så gjør jeg det allikevel!

Jeg har en Bella 620 DC 2006 med en Johnson 140hk 4 takt ( samme som Suzuki DF140hk ) 2006 modell som jeg sliter litt med å få opp i fart, jeg har prøvd diverse propeller nå men er ikke fornøyd.

Har sett en del andre tråder med folk som har Suzuki/Johnson 140hk 4 takt men ofte på andre båter som kan ha store utslag på hvordan en motor oppfører seg, så jeg ønsker å komme i kontakt med noen med tilnærmet identisk oppsett som kanskje kan gi meg noen tips! 

Historie ; 

Kjøpte båten brukt i Mai 2017 , da stå det på en 14x21 Alu propell, dette oppsettet var HELT galt, fikk maks 5100rpm og snaue 31 knop.

Kjøpte så en Stiletto 14x18 stålpropell og da ble det straks bedre, rpm opp til 6200rpm ( range på motor er 5600-6200 ) og 34,5knop.

Prøvde så i går kveld en Stiletto 14x20 stålpropell og da droppet rpm ned til 5600rpm mens farta var den samme 34,5knop men betydelig dårligere akselerasjon, så jeg satt på 14x18 stål propellen igjen da jeg er mer fornøyd med den.

Har noen noe tips her?? har noen andre type propeller som gir mer fart???? ser i diverse forum tråder og på Finn.no at folk med samme oppsettet som meg snakker om 38-39 knop? er det fysisk mulig med denne kombinasjonen båt og motor? 

Motor har en utveksling på 2.59:1 

Stålpropellene jeg har kjøpt er kjøpt hos Winrace i Arendal, og alle farter er målt med GPS.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...