
Duppe
Aha, da skjønner jeg. Spurte både tidligere eier og servicemann på marinaen der den lå om bryteren og de anbefalte å bruke begge så jeg antok derfor at hele greia med 1 og 2 var i tilfelle det oppsto feil med den ene kursen som hindret start og slik tolket jeg bruksanvisningen også, men som dere forklarer det her er det hele jo logisk og ser derfor at hvordan bruksanvisningen henviser til å 'isolate' et batteri ved bruk av bryteren menes det nok med å isolere for å spare, ikke for å ta ut av kursen.
Da gjenstår det vel bare å finne ut hvilket batteri er 1 og 2 (koble fra ett kanskje), og så sette inn et ekstra fritidsbatteri i parallell med det ene.
Ang. tepper i amerikanske båter ser jeg flere som reagerer på dette. Noen som vet hvorfor det blir gjort der? Kultur eller lettvint løsning i produksjonsprosessen? Føles dog som det passer båtens filosofi med komfort, solseng osv. (og ingen fisker skal inn i kabinen her nei.. ;))