Ask Startet 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2017 Hei Eg har kjøpt autovern som eg skal bruka til skinner til ei slippvgn. Vgna er av alu, og veg ikkje mykje. Båten er ein PolarCirkel på 5-6 00 kg. Kva type hjul bør eg bruka, og kor kjøper eg dei? Einkvan med erfaring? Eg er takksam for svar. Ask Sitér dette innlegget Link to post
gasebo Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Sjekk ut denne leverandøren: www.landgraff.no/ En gullgruve fylt med trinser, hjul og plastdubeditter. Se på kategorien trinser rustfritt, nederst I PDFen, opp til 1500kg pr hjul. Jeg handler litt derfra i arbeidstiden og har Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 (redigert) Kunne kanskjeseks stykker av disse gjort jobben? De tåler helt sikkert ikke saltvann veldig bra, men om du spyler dem etter bruk holder det kanskje å kjøpe nye hvert tredje år... http://www.biltema.no/no/Verktoy/Arbeidsbenk-og-oppbevaring/Hjul/Transporthjul-2000039857/?artId=411045 Redigert 28.Juni.2017 av X10an (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 28.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Hei Takk for svar. Dei biltemahjula blir nok kanskje litt veike? Ask Sitér dette innlegget Link to post
kenny- Svart 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 Jeg har 4 stk plasthjul liggende. Skulle bruke de på min slippvogn, me endte opp med noen i rustfritt stål istedet. Litt usikker på målene på disse, men kan måle hvis du er interessert. De var for øvrig beregnet på slippvogn med kapasitet opp til rett over 3 tonn. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 Ville gått for hjul i hardplast, tror de vil ha mindre friksjon mot autovernelementene og lettere virke "selvrettende" Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 29.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 Hei Takk for svar. Kva type lager er best? Elles så gløymte eg å skriva at autovernskinnene berre skal ligga til naustdøra. Inne i dette naustet er det skifergolv med fall. Ask Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 2RS tetning (dvs plastikdeksel i hver side i feks 6000 serie eller 6300 kan vel kjøpes på Biltema for 50-70kr om jeg husker rett. Spørs jo på hvilken akselløsning du ønsker. Å kjøpe ferdige på brakett, male med arcanol/bengalakk og bytte lagere til tette lagre er noen timers arbeid men svarer seg kanskje på lengre sikt... Også bør det vel stå i stil med skifergolvet høres ut som et likanes naust Ask Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 Det beste trur eg må være hardplast /teflon hjul på aksling utan lager ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Ask Svart 30.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 dieselfan skrev for 16 timer siden: Også bør det vel stå i stil med skifergolvet høres ut som et likanes naust Ask Takk. Golvet er bra, og naustet ligg like ved hytta. Resten av naustet treng pleie. Korleis er slike harde nylonhjul på litt ruglete skifer? Eg tenkte at luftfylte hjul er best, men det er kanskje berre noko eg innbiller meg? Ask Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Luftfylte er greit, men de lekker jo litt og kan gi uønsket oppdrift på den lette vogna da. Det selges kompaktgummihjul til trillebårer, kunne det ha vært noe? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.