Kaffelars Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Elmer skrev 10 minutes ago: Nei da, ikke noe problem når toalettet er i jevnlig bruk-bare disse to tre første doturene etter at båten har stått i ro en stund. Da burde det vært sikkerhetsavstand rundt båten pga gassfare! ? Etter 3-4 dager i varmen eller1-2 uker om vinteren står det råttent sjøvan i slangene til dassen, lukter første gangen endel, men hold ut og pump inn 10 ganger ekstra når du tror det er nok så gir det seg fort når ferskt vann er i systemet. Tøm septik for sjøvan og klar for tur ;) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Sitat Etter 3-4 dager i varmen eller1-2 uker om vinteren står det råttent sjøvan i slangene til dassen, lukter første gangen endel, men hold ut og pump inn 10 ganger ekstra når du tror det er nok så gir det seg fort når ferskt vann er i systemet. Tøm septik for sjøvan og klar for tur ;) Når jeg går fra båten spanderer jeg ferskvann i siste skylling. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Det hjelper jo litt, vi husker det avogtil..,men vann i slangene fra sjøvannsintaket står der likevel Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 (redigert) Normal service på pumpa fungerer utmerket her. Tømme for vann på høsten og rengjøring, litt hvit vaselin samtidig. Trikset er vel jevnlig bruk og så bruker vi dopose til papir. Redigert 30.Juni.2017 av Horst (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 (redigert) Et lite sidestep fra strengen: Dette emnet har vært diskutert mange ganger. Løsningen er å bruke ferskvann til spylingen. Urin og råttent saltvann lukter skikkelig ille! Spes. når det ikke har vært i bruk noen dager. Hadde samme problemet, men etter at jeg konsekvent bruker ferskvann og holder sjøvannsventilen stengt, er problemet borte! Redigert 1.Juli.2017 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.