Jump to content

Triks for å holde toalettet lett å pumpe?

Elmer

Recommended Posts

Elmer skrev 10 minutes ago:

Nei da, ikke noe problem når toalettet er i jevnlig bruk-bare disse to tre første doturene etter at båten har stått i ro en stund. Da burde det vært sikkerhetsavstand rundt båten pga gassfare! ?

Etter 3-4 dager i varmen eller1-2 uker om vinteren står det råttent sjøvan  i slangene til dassen, lukter første gangen endel, men hold ut og pump inn 10 ganger ekstra når du tror det er nok så gir det seg fort når ferskt vann er i systemet. Tøm septik for sjøvan  og klar for tur ;)

Sitat

Etter 3-4 dager i varmen eller1-2 uker om vinteren står det råttent sjøvan  i slangene til dassen, lukter første gangen endel, men hold ut og pump inn 10 ganger ekstra når du tror det er nok så gir det seg fort når ferskt vann er i systemet. Tøm septik for sjøvan  og klar for tur ;)

Når jeg går fra båten spanderer jeg ferskvann i siste skylling.

Et lite sidestep fra strengen:

Dette emnet har vært diskutert mange ganger. Løsningen er å bruke ferskvann til spylingen.

Urin og råttent saltvann lukter skikkelig ille! Spes. når det ikke har vært i bruk noen dager.

Hadde samme problemet, men etter at jeg konsekvent bruker ferskvann og holder sjøvannsventilen stengt, er problemet borte!

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...