Kristofferho Startet 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2017 Etter jeg var av med drevet mitt (DP290) fjor sommer, har jeg ikke fått tiltet drevet helt inn. Skal gå til -6 om jeg ikke husker feil, men stopper ved -2. Det høres ut som det stopper mot noe, men ser ikke noe hinder. Er det noen som har vært ut for lignende? Er ikke verdens største problem, men dråget er litt seigt å få i plan med en halvlat Penta, AQAD40B. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Dessverre går det sikkert like langt inn, men når du monterte igjen er du nok kommet en tann feil på trimgiveren/tannhjulet som sitter i hjelmen over drevet og går i en buet plastskinne med hakk som sitter på selve hjelmen/'kvartkula'. Fort gjort hvis hjelmen dras ned og ut av sporet til giveren etter demontering av drevet, og vippes oppigjen uten å sjekke at tann med splitt i entrer plastskinnen først. Sitér dette innlegget Link to post
Kristofferho Svart 28.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Takk for svar, Kaffelars. Jeg har vært inn på tanken - men jeg mener at jeg var påpasselig med dette da jeg demonterte, og jeg ser noen cm av stempelet på trimsyl. Men det kan godt hende du har rett! Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Stempelstanga viser vel ca. 1,5cm når den er inne, pleier å tilte helt inn når jeg fortøyer, så ikke den 'aktive' delen av de er utafor tetningene. Mulig det går å justere potmeter på innsiden disse manglende 4 indikeringene, det er ikke store vridningen som skal til :) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Hver tann er ca 3 på målern. Så hvis du hadde -6 og nå har -2 rimer det ganske godt :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.