aborgan Startet 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2017 Heisann Har en suzuki DF 115 med turtallsproblemer. Ble først levert inn september 2016. Fikk den igjen par uker etterpå, men var ikke bra likevel. Leverte den så tilbake igjen. Feilen ble utbedret etter mange måneder. Lot den da stå på marinaen over vinteren. Så hentet jeg den igjen tidlig mai. (rep ble da betalt på ca 20000kr) Etter kort kjøretur var feilen FORTSATT ikke rettet. Båt/motor tilbake. Nå har den stått der i nye 7 uker uten at de klarer ordne opp i dette. Er så drittlei hele denne saken nå. Sommeren er halvveis. Noen som har et råd til hva som kan gjøres? Link til formelt klageskjema? Refusjon av beløp? Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Klage på verksted" Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 Skulle vist kva feil verkstedet har utbetra. Det høres ut som denne er så lite i bruk at dersom det er drivstoffrelatert så må du kanskje stå der med lua i hånda. Men dersom det er elektrisk kontaktproblem eller liknande så burde ein utbetring halda lang tid. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
aborgan Svart 29.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 I ordreoversikten når jeg fikk den hjem sist står det at de har: Gått gjennom bensintilførsel Pusset svinghjul Demontert innsug Rengjort høyttrykkspumpe Rengjort dyser Plus en masse testkjøing/feilsøking Sitér dette innlegget Link to post
Flow Svart 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 Kan det evt. være andre forhold på drivstoffsiden som gjøre dette? Hvor får denne motoren bensin fra, og har du kontroll på at denne bensinen er ny/fersk, og helt uten vann/kondens? Hvis overstående er under kontroll, er alt av bensinrør- og slanger sjekket/byttet (slanger kan svelle innvendig)? Fungerer luftingen av tanken, og er denne sjekket? Er stigerør i tanken sjekket (at det er helt åpent, og ikke delvis blokkert)? Osv. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 (redigert) Kjøpte du den ny september 2016? Garanti? Heve kjøp? Må la selger kunne ordne opp dersom den er kjøpt ny hos de du har den nå. Pusse svinghjul etter noen timers bruk? Redigert 29.Juni.2017 av Bigmac (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
aborgan Svart 29.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 neinei ... Var nok litt uklar her. Dette er en 2001 model som er sendt inn til verkstedet av meg første gang høsten 2016. Det er der problemet ligger. De finner ikke feilen/bruker enormt med tid. Eller som jeg tror ikke noe tid i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 Selg som delemotor på finn, kjøp ny Ellers går hele sesongen i år, trolig neste også Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 Men har du avtalt noe? Om du leverer inn motoren og ber de finne feilen, uten noen form for avtale osv så kan det jo balle på seg. De skriver jo med gaffel om de har muligheten... ville vært litt kritisk til å betalt så mye uten at feilen er funnet jeg da. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
pacuare Svart 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 Var i samme situasjon, fikk ett veldig diffuset kostnadsoverslag på en omtrent like gammel motor. Tviler det er mulig å få fastpris når feilen ikke er identifiserbar. Endte med å skru motoren i småbiter og fikse det som var ødelagt. Deler for 15-20 000 (kjøpte delene blilig). Reperasjon på verksted hadde blitt ca 70k, hadde vært riktig å kondemnere hvis en ikke skrudde selv. 4 år siden, motoren har aldri gått renere, så verdt noen timer i kjellerstua. Tror dessverre ikke du har noen sak. Gamle ting koster. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 Har de byttet høytrykksfilteret? Jeg hadde lignende problemer med min 2006 DF115 i fjor. Det startet med vann i drivstoffet som gjorde at motoren mistet trekkraft da jeg ga på, fikk ordnet dette og etter en tid så kom problemet tilbake, gikk gjennom hele drivstofflinja, problemet forsvant igjen etter at jeg byttet høytrykksfilteret. Etter kort tid fikk jeg turtallsproblemer igjen men på en litt annen måte, byttet så plugger og siden det har motoren fungert perfekt. Høytrykksfilteret har papir innvendig som går i oppløsning når det kommer vann i drivstoffet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.