hornman Startet 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2017 Dette er sikkert et dumt spørsmål, kan være derfor jeg ikke finner noen svar. Men jeg har altså et Volvo Penta DP-SM Drev. Jeg regner med at toppskruen på midten av drevet er peilepinnen. Denne ligger ca 5 cm over vannet. Er det mulig å løsne denne for å peile olje på drevet mens båten ligger i vann ? Noen som vet. Lars. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 Om du kan forsikre deg at det ikke kommer inn vann imens du peiler, så gar det fint. Men jeg ville latt være. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 29.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2017 Jeg gjør det det på mine to og det går fint hvis jeg trimmer litt ut og det er stille sjø. VP foreskriver peiling hver 14.dag.... Sitér dette innlegget Link to post
hornman Svart 30.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Akurat, jeg anseer det som helt avgjørende å peile olje på noe som lever et hardt liv fullt av pakninger i saltvann? Regnee med det er en o ring rundt peilepinnen, skifter du den hver gang? Bruker du et bestemt monent når du tighter? Lars Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 O-ringen trenger normalt ikke å byttes før den blir gammel og hard eller sprukken. Pluggen skal ikke skrues til så veldig hardt. Ser ikke noe behov for momentnøkkel her. Jeg har hatt litt vann i et drev en gang og da var det o-ringen på tappepluggen som lakk. Denne er det fort gjort å skjære når du monterer pluggen. Jeg tapper alltid av litt så fort jeg får båten på land. Da vet jeg tilstanden før opplag. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Du sier ikke noe om hva slags båt du har, men hvis den ikke er for stor så sett noen kraftige ompiser på fordekket så drevet kommer maksimalt over vann. Jeg gjorde dette nå nylig for å skifte gearkabel, og fikk vel nærmere 10 cm. ekstra ved å gjøre det slik. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.