Jump to content

Edit History

Snusmumrikken

Snusmumrikken

Kom just hjem etter å ha testet litt over en time. Kanon fornøyd! Beste sjøbåten jeg har vært i. Meg og en kamerat prøvde å hoppe i 1 m hekkbølger og var klare for å hoppe, såvidt noe skjedde, båten tok bølgene kanonbra og landet utrolig mykt. Hoppet var ikke like mye "hopp" som vi forventet med hardt slag, så svært takknemlig der!

Men fikk bare 4800 OMR. Har en gammel OMC 14 x 17P propell i alu, tenker jeg trenger en 15P stål? 

Vil stål kreve mer av motoren, slik at jeg må enda mer ned i stigning?

Ellers igjen, båten tok bølgene nydelig, var utrolig moro å kjøre. 

E-TEC er helt fantastiske motorer. Sjekket feil og historikk på motoren, ingen ting. Motoren sviver nydelig og starter bare du vrir om nøkkelen. På turen så brukte vi såvidt noe bensin, bare noen fåtalls liter. Dette er en helt annen verden enn den gamle totakteren på 125HK. :-D

Snusmumrikken

Snusmumrikken

Kom just hjem etter å ha testet litt over en time. Kanon fornøyd! Beste sjøbåten jeg har vært i. Meg og en kamerat hoppet i 1 m hekkbølger og var klare for å hoppe, såvidt noe skjedde, båten tok bølgene kanonbra og landet utrolig mykt.

Men fikk bare 4800 OMR. Har en gammel OMC 14 x 17P propell i alu, tenker jeg trenger en 15P stål? 

Vil stål kreve mer av motoren, slik at jeg må enda mer ned i stigning?

Ellers igjen, båten tok bølgene nydelig, var utrolig moro å kjøre. 

E-TEC er helt fantastiske motorer. Sjekket feil og historikk på motoren, ingen ting. Motoren sviver nydelig og starter bare du vrir om nøkkelen. På turen så brukte vi såvidt noe bensin, bare noen fåtalls liter. Dette er en helt annen verden enn den gamle totakteren på 125HK. :-D

• Create New...