magnuje Startet 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2017 Hei! Blir litt oppstykket båtferie i år og jeg prøver å finne et sted jeg kan legge igjen båten andre uken i juli. Tenker rundt Kragerø et eller annet sted. Trenger ikke å være sentralt da vi vil bruke bil til og fra, men vil gjerne ligge i en god og trygg havn med orden i sysakene. Noen som har tips til båtforeninger jeg kan kontakte? Antar det er mange som har en del ledig i juli og er interessert i å tjene litt ekstra? Ser på flyfoto at det ligger en båtforening i stabbestab og i kalstadkilen uten at jeg har klart å finne noen webside eller kontaktinfo. Båten er 32 fots seilbåt, trenger ca 3.5 m lysåpning Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Hvor lenge trenger du i tilfelle? fra dato til dato... Sitér dette innlegget Link to post
magnuje Svart 30.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Fra 9-16 juli @Førstefender Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Ok, har båtplass litt nærmere Porsgrunn, har planer om avgang 6 Juli, kan være litt tett på hvis det blir værmessige problemer eller uforutsett kanskje.. 5min fra E18. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 30.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2017 Den største du ser på flyfoto ved Stabbestad er trolig hotellets havn. Sandtangen Marina er en svært godt skjermet havn, 13 min til E18. Flere av de andre foreningene har forbud mot videreutleie. En stor andel av de fra Kragerø som reiser på båtferie om sommeren, leier ut huset sitt og dermed er båtplassen fortsatt opptatt.. Sitér dette innlegget Link to post
magnuje Svart 1.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Sandtangen marina var et supert tips! Prøver å ringe dem i dag. Flere slike marinaer inne i kragerø-"bukten"? Ser ut som det ligger noe inn mot kil samt nord for selve kragerø by, rett ved sykehuset? Er nesten ingen av disse som er tagget opp på google maps Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Hør med Kiil Sandtangen: http://sandtangen.no/havn/ Det er også en ny havn i Kirkebukta ved den nye spar-butikken - prøv å ring butikken. Ikke så skjermet som Sandtangen men sentralt. Du kan jo høre med Kragerø seilforening, men de har havn på Saltneven, altså en øy. Sitér dette innlegget Link to post
magnuje Svart 1.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Sandtangen hadde ikke ledig. Kragerø seilforening så ikke ut som om de hadde en skikkelig havn? Er det båter som ligger der fast eller kun under stevner? Skal prøve den prix butikken, men det ser litt utsatt ut å ligge der i sørlige vinder? Noen som vet hva denne marinaen heter? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Ved Sykehuset er/var det privat for sykehusets ansatte, nå er det "krig" med en direktør på fylkeskommunen (veppsebol...) Rømerhverven er også privat og trang, få 3.5 m plasser. Tror pilen din eies av Peter Dahl Sitér dette innlegget Link to post
magnuje Svart 1.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Takk, noen som vet hvordan jeg kommer i kontakt med denne herr dahl? Klarer ikke å google meg frem til noen nettside for marinaen ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Du kan høre med Kragerø Sportell, som er ved den havna du har bilde av. Mht Kirkabukta er Spar, ikke prix. Det er godt beskyttet for Sydvesten, men alle hekkbølger fra Bærøfjorden slår inn her - antar jeg. Havna på Saltneven er ok, men jeg aner ikke om det er greit for dem å la deg ligge der en uke i Juli. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Ringte noen kjente i det området, høres ikke lovende ut, det er vist folk som har prøvd å komme i kontakt med ham i flere år.... Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Kragerø båtsenter i Kilfjorden kan du prøve. Du skulle fått låne min plass, men jeg drar ikke ut før 16. Juli dessverre. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 2.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2017 magnuje skrev On 1.7.2017 at 9.24: Takk, noen som vet hvordan jeg kommer i kontakt med denne herr dahl? Pleier ikke å være vrien å få tak i han, men om han har plass er jeg mer i tvil på. https://www.gulesider.no/p/peter+g+dahll/73092271 Ellers ville jeg som andre her sier hørt med sandtangen(www.sandtangen.no). Seilforeningen har oppgradert bryggeanlegget sitt noe men har ikke mange plasser, kontaktinfo her: https://krageroseilforening.klubb.nif.no/Sider/Kontakt.aspx. Havnevesenet forvalter de kommunale båthavnene. Finnes også en båthavn på "Naper" rett vest for sentrum, jeg er usikker på hvem som styrer med den men det er mulig du kan ringe hun her å høre: https://www.gulesider.no/p/inger+naper/79816507 Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
magnuje Svart 8.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2017 (redigert) Bare for å avslutte denne tråden så var det rett og slett klin umulig å få lagt båten i Kragerø. Legger den derfor på Tjøme, nærmere bestemt nøtterøy båtsenter litt forbi Tønsberg seilforening. Så får jeg heller ta det siste strekket når jeg er tilbake fra ferie. Noen som er kjent i området der? Ser på Google Maps at det ligger en del seilbåter der, men innseilingen er veldig grunn ser det ut til? Er det faktisk så grunt der? Stikker 1,8 m. Redigert 8.Juli.2017 av magnuje (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 8.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2017 Vel klin umulig er det jo ikke, du kan jo legge den i gjestehavna, men da må du jo betale pr. dag. Sitér dette innlegget Link to post
magnuje Svart 8.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2017 Ja, men siden det er snakk om 8-9 dager så ønsker jeg helst å ha den i en roligere marina hvor den ligger godt beskyttet. Og helst i bås. Har ikke snakket med gjestehavnen i selve Kragerø, men de andre gjestehavnene i området hadde et forbud om å legge igjen båten over lengre tid på gjesteplassene. Sikkert for at de helst ønsker kunder til butikker/restauranter osv. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 13.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 Ikke så overraskende, Kragerø er en veldig lite båtvennlig by, her handler ingenting om service, alt om penger.. Desverre. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
dieselfan Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 Vet du noe om det, eller bare basunerer du ? Så generaliserende innlegg er sjelden til noe nytte for andre. Å påstå at ingenting handler om service i Kragerø synes jeg er å spytte mange flinke og hyggelige mennesker i trynet. Jeg opplever i hvert fall mye positiv service innstilling når jeg er innom. Sitér dette innlegget Link to post
magnuje Svart 14.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 Nå ordnet dette seg uansett på en god måte, og det er ingen problem for meg å ta båten ned alene de 6 timene det tar fra Tønsberg til Kragerø før familien kommer ned med bil. Noen som har forslag til bra plasser å besøke rundt Kragerø? Med en høygravid samboer ønsker jeg helst å ligge på brygge langside eller hekken inn - og med veiforbindelse til fastlandet om noe skulle skje. Vi tenker ihvertfall å tilbringe et par dager i Kragerø gjestehavn da de har en liten sandstrand rett ved havnen. Hva med bryggen på Stabbetad? Er det et trivelig sted? Andre trivelige steder å besøke? Har tenkt litt på Jomfruland, men her er det jo ikke veiforbindelse her.. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 Det er fint på Valle også. Mye roligere enn i Kragerøhavna i allefall. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 (redigert) Der hvor det ikke ligger båter på dette bildet er gjesteplasser. Sparbutikk, restaurant, is-kiosk og koselig båtutstyrsbutikk/marina med drivstoff. Redigert 14.Juli.2017 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 Enig med @Worry II, Valle er hyggelig! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
dieselfan Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 http://www.kragero.kommune.no Turist og havneverter kan nås på 35 98 23 88 og de kan kan hjelpe og kjenner den dagsaktuelle situasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 dieselfan skrev for 3 timer siden: Vet du noe om det, eller bare basunerer du ? Så generaliserende innlegg er sjelden til noe nytte for andre. Å påstå at ingenting handler om service i Kragerø synes jeg er å spytte mange flinke og hyggelige mennesker i trynet. Jeg opplever i hvert fall mye positiv service innstilling når jeg er innom. Det er mulig jeg overdriver men det er inntrykket jeg sitter med etter å ha vært både hytteturist og fastboende her i 26 år. Alle regler har unntak selvfølgelig, men den generelle innstillingen her virker å være profitt, ikke å skape et trivelig sted for fastboende og gjester. Jeg beklager om jeg tråkket noen på tærne og trekker den spissformuleringen. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.