Jump to content

Tips til båtplass rundt Kragerø den 2 uken i juli?

magnuje

Recommended Posts

Hei!

Blir litt oppstykket båtferie i år og jeg prøver å finne et sted jeg kan legge igjen båten andre uken i juli. Tenker rundt Kragerø et eller annet sted. Trenger ikke å være sentralt da vi vil bruke bil til og fra, men vil gjerne ligge i en god og trygg havn med orden i sysakene. 

Noen som har tips til båtforeninger jeg kan kontakte? Antar det er mange som har en del ledig i juli og er interessert i å tjene litt ekstra? Ser på flyfoto at det ligger en båtforening i stabbestab og i kalstadkilen uten at jeg har klart å finne noen webside eller kontaktinfo. 

Båten er 32 fots seilbåt, trenger ca 3.5 m lysåpning

Den største du ser på flyfoto ved Stabbestad er trolig hotellets havn.

Sandtangen Marina er en svært godt skjermet havn, 13 min til E18.

Flere av de andre foreningene har forbud mot videreutleie.

En stor andel av de fra Kragerø som reiser på båtferie om sommeren, leier ut huset sitt og dermed er båtplassen fortsatt opptatt..

magnuje skrev On 1.7.2017 at 9.24:

Takk, noen som vet hvordan jeg kommer i kontakt med denne herr dahl?

Pleier ikke å være vrien å få tak i han, men om han har plass er jeg mer i tvil på. https://www.gulesider.no/p/peter+g+dahll/73092271

Ellers ville jeg som andre her sier hørt med sandtangen(www.sandtangen.no). Seilforeningen har oppgradert bryggeanlegget sitt noe men har ikke mange plasser, kontaktinfo her: https://krageroseilforening.klubb.nif.no/Sider/Kontakt.aspx. Havnevesenet forvalter de kommunale båthavnene. Finnes også en båthavn på "Naper" rett vest for sentrum, jeg er usikker på hvem som styrer med den men det er mulig du kan ringe hun her å høre: https://www.gulesider.no/p/inger+naper/79816507

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Bare for å avslutte denne tråden så var det rett og slett klin umulig å få lagt båten i Kragerø. Legger den derfor på Tjøme, nærmere bestemt nøtterøy båtsenter litt forbi Tønsberg seilforening. Så får jeg heller ta det siste strekket når jeg er tilbake fra ferie. 

Noen som er kjent i området der? Ser på Google Maps at det ligger en del seilbåter der, men innseilingen er veldig grunn ser det ut til? Er det faktisk så grunt der? Stikker 1,8 m. 

IMG_0032.PNG.d7c46c7000c236a3ad3b2cf30b779d46.PNG

IMG_0034.PNG.67524fa1b47cca7ba466db031b0ed4ba.PNG

Redigert av magnuje (see edit history)

Ja, men siden det er snakk om 8-9 dager så ønsker jeg helst å ha den i en roligere marina hvor den ligger godt beskyttet. Og helst i bås. Har ikke snakket med gjestehavnen i selve Kragerø, men de andre gjestehavnene i området hadde et forbud om å legge igjen båten over lengre tid på gjesteplassene. Sikkert for at de helst ønsker kunder til butikker/restauranter osv. 

Nå ordnet dette seg uansett på en god måte, og det er ingen problem for meg å ta båten ned alene de 6 timene det tar fra Tønsberg til Kragerø før familien kommer ned med bil. 

Noen som har forslag til bra plasser å besøke rundt Kragerø? Med en høygravid samboer ønsker jeg helst å ligge på brygge langside eller hekken inn - og med  veiforbindelse til fastlandet om noe skulle skje. Vi tenker ihvertfall å tilbringe et par dager i Kragerø gjestehavn da de har en liten sandstrand rett ved havnen. 

Hva med bryggen på Stabbetad? Er det et trivelig sted? Andre trivelige steder å besøke? Har tenkt litt på Jomfruland, men her er det jo ikke veiforbindelse her..

dieselfan skrev for 3 timer siden:

Vet du noe om det, eller bare basunerer du ?

Så generaliserende innlegg er sjelden til noe nytte for andre.

Å påstå at ingenting handler om service i Kragerø synes jeg er å spytte mange flinke og hyggelige mennesker i trynet.  :thumbsdown::thumbsdown:

Jeg opplever i hvert fall mye positiv service innstilling når jeg er innom.

Det er mulig jeg overdriver men det er inntrykket jeg sitter med etter å ha vært både hytteturist og fastboende her i 26 år. Alle regler har unntak selvfølgelig, men den generelle innstillingen her virker å være profitt, ikke å skape et trivelig sted for fastboende og gjester.

Jeg beklager om jeg tråkket noen på tærne og trekker den spissformuleringen.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...