littmild Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 magnuje skrev for 3 timer siden: Noen som har forslag til bra plasser å besøke rundt Kragerø? Med en høygravid samboer ønsker jeg helst å ligge på brygge langside eller hekken inn - og med veiforbindelse til fastlandet om noe skulle skje. Vi tenker ihvertfall å tilbringe et par dager i Kragerø gjestehavn da de har en liten sandstrand rett ved havnen. Hva med bryggen på Stabbetad? Er det et trivelig sted? Andre trivelige steder å besøke? Har tenkt litt på Jomfruland, men her er det jo ikke veiforbindelse her.. Stabbestad ligger litt "i skyggen", men det kan absolutt være trivelig her avhengig av hva du liker. Stabbestad har veiforbindelse men veien dit er lang, hvis noe skulle skje og du har behov for ambulanse/transport til sykehus så tar ikke det noe særlig lenger tid fra Jomfruland med redningsskøyte eller taxibåtene som har ambulanseberedskap. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
magnuje Svart 14.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 Takk, ser bra ut! Er det fint på Valle utenom det som er tilknyttet marinaen? Altså et tettsted man kan gå tur til eller noe slikt? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 Helt enig med de som synes det er trivelig i Valle. Om det er viktig for den kommende mor så er det også 15min kortere kjøretid til TSS i Skien som er nærmeste fødeplass. Fra Kragerø vil det ta ca 60min. Taxibåt fra Jomfruland til Valle ca 12 min. En utfordring med Valle er at du har hva du ser på bildet over og en båtforhandler i tllegg. (kiosk, resturant og dagligvare) så det han vel fort bli noe kjedelig. Er for egen del betatt av Jomfruland, 5km med nesten bilfri vei, 9km med rullestein på utsiden og sandstrand på innsiden og en fantastisk eikeskog på midten, man kan nyte utsikten fra fyrtårn, spise middag, dra på kunsutstilling og bade på Saltstein i adams drakt uten å bli steinet ... Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 14.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2017 (redigert) Kjenner meg ikke igjen i Littmilds beskrivelse, har fått mye god service i Kragerø. Men hvis man ikke vil ligge i gjestehavn er det ikke så rart at det ikke er all verdens med plass i en av de største pressområdene mht båtplass i Juli. Hverken Stabbestad eller Valle er spesielt interessante etter min menig. Kommeriselle plasser med liten interesse ut over serveringssted/butikk. Kragerø by er jo flott uansett, ellers er Jomfruland verdt er besøk, samt mange av de fine naturhavnene, som feks Skratta eller Skutevikkilen. Redigert 14.Juli.2017 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 15.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 13 hours ago, magnuje said: Takk, ser bra ut! Er det fint på Valle utenom det som er tilknyttet marinaen? Altså et tettsted man kan gå tur til eller noe slikt? Nei. Har hatt femti års tilknytning til Valle med parkering, båtplass og handling (med hytte i skjærgården) og altid like glad når jeg drar fra Valle og ut i skjærgården igjen. Mest sjarmerende sted i skjærgården er etter mitt syn Stråholmen, deretter Jomfruland og Skratta, men kanskje ikke så velegnet for deg denne gangen. Skutevikkilen har jeg heller aldri vært glad i. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.