Jump to content

Edit History

quantumduck

quantumduck

3 hours ago, Mouche said:

Selv med mine 190 centimeter så synes jeg det går an, og er moro faktisk, å seile en optimistjolle. En To-kronan blir noe helt annet etter mitt syn og erfaring som eier av en slik en del sesonger. Laserjolle er morsomt, morsommere, enn en Optimist, men da må man regne med mange kalde bad noe man langt letter kan unngå med en Optimistjolle.

Du får Laser med ulik rigging, så man kan starte med noe mindre potent. Personlig synes jeg en overlasta Optimist virker mye mindre stødig enn en Laser med "passe" vekt ombord. Hvordan blir vektfordelinga med en voksen oppi en Optimist egentlig? Enten går den butte baugen ned i vannet, eller så må man sitte så langt akter (i den såkalte kosekroken :) at rompa subber og bremser?

quantumduck

quantumduck

3 hours ago, Mouche said:

Selv med mine 190 centimeter så synes jeg det går an, og er moro faktisk, å seile en optimistjolle. En To-kronan blir noe helt annet etter mitt syn og erfaring som eier av en slik en del sesonger. Laserjolle er morsomt, morsommere, enn en Optimist, men da må man regne med mange kalde bad noe man langt letter kan unngå med en Optimistjolle.

Du får Laser med ulik rigging, så man kan starte med noe mindre potent. Personlig synes jeg en overlasta Optimist virker mye mindre stødig enn en Laser med "passe" vekt ombord.

• Create New...