Jump to content

Edit History

MegaTrondy

MegaTrondy

Seilersnobben skrev for 3 timer siden:

Jeg fikk ikke med meg at du har tenkt å slepe denne seilbåten. Da synes jeg optimist er et helt greit valg, hvis du skal ha en liten jolle. Vil du ha noe som tar noe særlig motor og har plass til 4, som du nevner, er nok en Askeladden 14 ikke så dum. Så må du velge om du går for noe som ikke ser "rart" ut å slepe bak en 25 fots snekke, eller om du vil ha noe med plass til flere og med motor. Tror ikke du får begge deler.

Jeg trenger ikke å slepe den bak snekken, men jeg har ikke plass til en slepejolle og en båt som er større enn denne. Optimisten hadde jeg klart å finne en plass til hjemme, også kunne jeg fortsatt ha brukt withen som slepejolle. Så hvis det er noen båt i samme størrelse... Kjøper jeg en større båt må jeg ha en båt som jeg kan bruke til alt. Ser for meg at en 14 fot båt kan blir litt upraktisk å slepe på? 

MegaTrondy

MegaTrondy

Seilersnobben skrev for 3 timer siden:

Jeg fikk ikke med meg at du har tenkt å slepe denne seilbåten. Da synes jeg optimist er et helt greit valg, hvis du skal ha en liten jolle. Vil du ha noe som tar noe særlig motor og har plass til 4, som du nevner, er nok en Askeladden 14 ikke så dum. Så må du velge om du går for noe som ikke ser "rart" ut å slepe bak en 25 fots snekke, eller om du vil ha noe med plass til flere og med motor. Tror ikke du får begge deler.

Jeg trenger ikke å slepe den bak snekken, men jeg har ikke plass til en slepejolle og en båt som er større enn denne. Optimisten hadde jeg klart å finne en plass til hjemme, også kunne jeg fortsatt ha brukt withen som slepejolle. Kjøper jeg en større båt må jeg ha en båt som jeg kan bruke til alt. Ser for meg at en 14 fot båt kan blir litt upraktisk å slepe på?

• Create New...