Jump to content

Edit History

MegaTrondy

MegaTrondy

Trenger litt gode råd nå. Kan få en eldre Askeladden 14 svært billig med motor og 2 seil (storseil pluss fokk, også kan jeg få en nyere 10 fot walker bay (ikke rid) med mast og storseil til omtrent det dobbelte. Askeladden er større, tyngre og har mer plass. Er sannsynligvis en bedre sjøbåt også. Walker bay jollen er relativt ny, lite brukt og er lett og transportere og stue unna. Den har et hjul bak på kjølen slik at den lett kan sjøsettes av en person. Spørsmålet er om walker bay jollen til doble prisen er et godt kjøp for å lære seg og seile? Walker bay jollen er godkjent for maks 3 personer og askeladden er vel godkjent for 5, men det er vel uansett ikke plass til mer enn et par stykker i båten om man velger å seile? Med motor og seilene nede er det vel straks bedre plass?

Askeladden båten er gammel men kanskje like god. Jeg må skaffe henger eller selge den andre jollen for å få plass til den. Walker bay båten kan jeg frakte på vanlig varehenger eller på taket, og jeg trenger ikke å selge with jollen min for å få plass. 

walker03.jpg21100-2941339.jpg

Walker bay 10

pimg-uttern-450-121415.jpg

Askeladden Kombi (uttern kopi)

MegaTrondy

MegaTrondy

Trenger litt gode råd nå. Kan få en eldre Askeladden 14 svært billig med motor og 2 seil (storseil pluss fokk, også kan jeg få en nyere 10 fot walker bay (ikke rid) med mast og storseil til omtrent det dobbelte. Askeladden er større, tyngre og har mer plass. Er sannsynligvis en bedre sjøbåt også. Walker bay jollen er relativt ny, lite brukt og er lett og transportere og stue unna. Den har et hjul bak på kjølen slik at den lett kan sjøsettes av en person. Spørsmålet er om walker bay jollen til doble prisen er et godt kjøp for å lære seg og seile? Walker bay jollen er godkjent for maks 3 personer og askeladden er vel godkjent for 5, men det er vel uansett ikke plass til mer enn et par stykker i båten om man velger å seile? Med motor og seilene nede er det vel straks bedre plass?

Askeladden båten er gammel men kanskje like god. Jeg må skaffe henger eller selge den andre jollen for å få plass til den. Walker bay båten kan jeg frakte på vanlig varehenger eller på taket, og jeg trenger ikke å selge with jollen min for å få plass. 

walker03.jpg

Walker bay 10

MegaTrondy

MegaTrondy

Trenger litt gode råd nå. Kan få en eldre Askeladden 14 svært billig med motor og 2 seil (storseil pluss fokk, også kan jeg få en nyere 10 fot walker bay (ikke rid) med mast og storseil til omtrent det dobbelte. Askeladden er større, tyngre og har mer plass. Er sannsynligvis en bedre sjøbåt også. Walker bay jollen er lett og transportere og stue unna. Den har et hjul bak på kjølen slik at den lett kan sjøsettes av en person. Spørsmålet er om walker bay jollen til doble prisen er et godt kjøp for å lære seg og seile? Walker bay jollen er godkjent for maks 3 personer og askeladden er vel godkjent for 5, men det er vel uansett ikke plass til mer enn et par stykker i båten om man velger å seile? Med motor og seilene nede er det vel straks bedre plass?

walker03.jpg

Walker bay 10

• Create New...