jerik Startet 1.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2017 hei, har kikket rundt men ikke funnet svar. a) Må prammen CE merkes for å forsikres i norsk forsikringsselskap? b) Må prammen CE merkes for å selges før det er gått 5 år? mvh Jan Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 2.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2017 nei. ja. Men forsikre en selvbygget pram på 14 fot. Eg må bare anta du spøker. Kommentar fra moderator: Vennligst unngå den slags kommentarer, trådstarter stiller helt relevante spørsmål. Sitér dette innlegget Link to post
jerik Svart 2.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2017 Hei og takk for svar. Egentlig ingen spøk. Hva mon man må betale hvis en skal kjøpe en ny 14 fots pram (båt) idag? Jeg selv ville nok ikke kjøpe ny selvbygget båt av noen, da jeg kan kjøpe bedre kvalitet både på utført arbeide og materiell , til samme pris. Men, mister jeg av en eller annen grunn selvbygget, må jeg betale ca 23000 for ny 14 fots pram. Noe billigere enn det har jeg ikke funnet. Derfor ønsker jeg å forsikre lørja på samme vis som forsikring av sykkel o.a., hvis mulig da. Får ta en prat med forsikringsselskapet om dette trur jeg. mvh Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 2.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2017 Hva man må betale for en 14 foits trepram i dag? http://www.robåt.no/contents/no/privacy.html Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
pipe Svart 2.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2017 Nei det stilles ikke krav til CE merking for å forsikre selvbygg. Ta noen bilder av båten så har du det hvis den skulle forsvinne Sitér dette innlegget Link to post
Lalima Svart 2.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2017 Hei Jeriko. Møtte samme utfordringen da jeg kjøpte en nybygget 15 fots trebåt I 2012. Den var bygget av en pensjonert båtbygger. Eneste plassen jeg fikk forsikre den den gangen var i Norske Sjø. Det fungerte forsåvidt fint,men der er det krav om besiktigelse med jevne mellomrom ,og det kunne av og til by på utfordringer å få dette til å passe for Norske Sjø's besiktigelsesmann. Etterhvert byttet jeg forsikringsselskap til If på hus og hjem. Da fikk jeg forsikret trebåten der under forutsetning av at båten ble merket i Securmark. Måtte ta engangsinvesteringen der og da med merking av båt og motor,og det fungerer utmerket.Er forsikret med full kasko til noen hundrelapper i året. Lalima. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1980 til i dag:Selco 13 m 9,9 Suzuki. With 200 m 25 Yamaha. Rana 18 cabin m 135 Mercury.Skilsø 750 .m TMD 30. Silver Viking 15 sport m 65 Suzuki. Yamarin 490 m 75 Yamaha. NB 840 m.KAD 42.Pioner 13 m 9,9 Yamaha.Uttern D68 m CMD 150.Pioner 11 m.15 Mercury.15'trebåt m 15 Mercury. Ring 16 m 115 Mercury i6. Flipper 600sc m 150 Mercury. Link to post
jerik Svart 2.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2017 Takk til alle for svar og opplysninger. Da tar jeg en telefon til forsikringsselskapet imorgen. mvh Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.