Mastiff
Gudrun, jeg så ikke den der. Sorry. Vel, jeg fisker ikke kreps i ett, jeg har ikke hatt ei teine på den plassen siden mars nå, og det blir nok ikke noe før etter hummersesongen igjen. Jeg skulle tro at det hjelper. Særlig siden jeg fisker med så få teiner.
Jeg har ennå ikke sett resultatene eller klare svar på hva det blir til, selv om høringsfristen var ute for halvannen måned siden. Men statlige ting tar vel tid... Men det jeg lurer på, er om man må kjøpe nye teiner. Da begynner dette å bli dyrt! Eller går det an å montere en sånn biologisk nedbrytbar tråd i eksisterende teiner uten å ha svart belte i sære knuter? Ville det for eksempel holde å feste fluktåpningene med sånn tråd? Eller en Petter Smart-løsning med å feste lokket med tråden og så ha sigarflyt som gjør at lokket vil åpne seg når ikke noe lenger holder det på plass?
Edit: Jeg håper forresten at de faktisk dropper helligdagsfredningen i hummerfisket og dybdekravet på 25 meter for krabbeteiner hele året, det er noe som virkelig har irritert meg. Merkelig at det skal være sånn forskjell på å fiske her og noen få mil lenger vest der...