Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

NilsPils skrev for 13 timer siden:

1000 W må da være brukbart til mye annet enn å lade batteriene? Det vil gi mye mer enn den 25 A laderen kan ta imot.

For meg ville det holde til varmtvann eller det meste av 220V utstyr.

100 W solcelle gir svært sjelden 100 W, spesielt ikke om natten, om vinteren eller i overskyet vær med regn (norsk sommer) . . . . .

Nei, men du får ikke brukt noe utstyr som krever mye startstrøm. Men med 25A lader så vil jeg tro at å starte motor og kjøre dynamo gir vesentlig mere strøm inn på batteriene en å kjøre aggregatet, om det var det som var formålet da. Vet heller ikke hvordan sinuskurvene er på det aggregatet og om TV og annet utstyr takler det. 

Kjellg

Kjellg

NilsPils skrev for 13 timer siden:

1000 W må da være brukbart til mye annet enn å lade batteriene? Det vil gi mye mer enn den 25 A laderen kan ta imot.

For meg ville det holde til varmtvann eller det meste av 220V utstyr.

100 W solcelle gir svært sjelden 100 W, spesielt ikke om natten, om vinteren eller i overskyet vær med regn (norsk sommer) . . . . .

Nei, men du får ikke brukt noe utstyr som krever mye startstrøm. Men med 25A lader så vil jeg tro at å starte motor og kjøre dynamo gir vesentlig mere strøm inn på batteriene en å kjøre aggregatet, om det var det som var formålet da. 

• Create New...