Jump to content

Edit History

PiperBill

PiperBill

Liten oppdatering. Vi hadde 3 helt utrolige bra dager på Jutholmen. Brukte jolla til å utforsker flere holmer også en tur inntil Kostersund og Brevik. Det var god plass på Jutholmen selv om det var mange båter der.

Men du verden man må ha tunga rett i munnen når man nærme seg holmer for å legge til første gang. Vanskelig å beregner dybden når vannet er så klart. Men med lav fart og en på baugen gikk det helt fint. Jeg så 2 båter som gikk rett på grunner. En seilbåt kom in på nord enden av Jutholmen der det ser helt åpen ut men er ikke mer en 20 cm på det minste. At han ikke så at det fløyt tang på overfaten forstår jeg ikke men det var jo sent på kvelden.  Hadde alt for stor fart og virket litt ubestemt på hvilken retning han skulle. Så smalt det og hele båten løftet seg en meter. Så veldig stygg ut men de klarte å bakke ut igjen og stakk av med halen mellom beina. Godt det gikk såpass bra da.

Vi gikk sekken ut og selv om det var nærmest vindstille så var det sjø fra all kanter på utsiden av sekken. Turen tilbake gikk via Strømstad og Norskerenna.

Neste tur til Koster er allerede planlagt men fra innerste i Singlefjord (Høysand) så tar det litt tid med en marsjfart på 9 knop. Tror jeg må snart ha raskere båt. :-)

PiperBill

PiperBill

Liten oppdatering. Vi hadde 3 helt utrolige bra dager på Jutholmen. Brukte jolla til å utforsker flere holmer også en tur inntil Kostersund og Brevik. Det var god plass på Jutholmen selv om det var mange båter der.

Men du verden man må ha tunga rett i munnen når man nærme seg holmer for å legge til første gang. Vanskelig å beregner dybden når vannet er så klart. Men med lav fart og en på baugen gikk det helt fint. Jeg så 2 båter som gikk rett på grunner. En seilbåt kom in på nord enden av Jutholmen der det ser helt åpen ut men er ikke mer en 20 cm på det minste. At han ikke så det fløyt tang på overfate forstår jeg ikke men det var jo sent på kvelden.  Hadde alt for stor fart og virket litt ubestemt på hvilken retning han skulle. Så smalt det og hele båten løftet seg en meter. Så veldig stygg ut men de klarte å bakke ut igjen og stakk av med halen mellom beina. Godt det gikk såpass bra da.

Vi gikk sekken ut og selv om det var nærmest vindstille så var det sjø fra all kanter på utsiden av sekken. Turen tilbake gikk via Strømstad og Norskerenna.

Neste tur til Koster er allerede planlagt men fra innerste i Singlefjord (Høysand) så tar det litt tid med en marsjfart på 9 knop. Tror jeg må snart ha raskere båt. :-)

PiperBill

PiperBill

Men du verden man må ha tunga rett i munnen når man nærme seg holmer for å legge til første gang. Vanskelig å beregner dybden når vannet er så klart. Men med lav fart og en på baugen gikk det helt fint. Jeg sa 2 båter som gikk rett på grunner. En seilbåt kom in på nord enden av Jutholmen der det ser helt åpen ut men er ikke mer en 20 cm på det minste. At han ikke så det fløyt tang på overfate forstår jeg ikke men det var jo sent på kvelden.  Hadde alt for stor fart og virket litt ubestemt på hvilken retning han skulle. Så smalt det og hele båten løftet seg en meter. Så veldig stygg ut men de klarte å bakke ut igjen og stakk av med halen mellom beina. Godt det gikk såpass bra da.

PiperBill

PiperBill

Men du verden man må ha tunga rett i munnen når man nærme seg holmer for å legge til første gang. Vanskelig å beregner dybden når vannet er så klart. Men med lav fart og en på baugen gikk det helt fint. Jeg sa 2 båter som gikk rett på grunner. En seilbåt kom in på nord enden av Jutholmen der det ser helt åpen ut men er ikke mer en 20 cm på det minste. At han ikke så det fløyt tang på overfate forstår jeg ikke men det var jo sent på kvelden.  Hadde alt for stor fart og virket litt ubestemt på hvilken retning han skulle. Så smalt det og hele båten løftet seg en meter. Så veldig stygg ut men de klarte å bakke ut igjen og stakk av med halen mellom beina. Godt det gikk såpass bra da.

Neste tur til Koster er allerede planlagt men fra innerste i Singlefjord (Høysand) så tar det litt tid med en marsjfart på 9 knop. Tror jeg må snart ha raskere båt.

• Create New...