sebba2 Startet 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2017 Heisann! Har en VP md2b som etter forrige eier har stått på land i 6 år med saltvann i systemet OG ingen sinkanoder på motoren.... supersmart..... Har hatt veeeeldig mye ting og fikse på denne etter jeg overtok den for ei uke sia.. Den sto bom fast til å begynne med, fikk`n laus og starta opp. Brukte ganske lang tid på kjøling som ikke ville virke, noe som medførte at jeg aldri fant ut at eksosmanifoilen var gåen, ettersom motoren ikke fikk kjøling ;/ Den var alikevel bare i gang i noen få minutter om gangen før jeg fikk ordna det. Så idag kjølte den som bare det. Jeg gledet meg til å duff-duffe ut på fjorden og alt ble bra... Stoppet den for å bytte olje, men når jeg skulle starte opp igjen, var det vann i den- der det ikke skulle være vann. Da er det jo selvfølgelig eksosmanifoilen som er gåen.... Har sett på ebay, fant en til 10.000( :O ) kroner, og det er alt for mye for en 40+ år gammel motor. Link: http://www.ebay.com/itm/VOLVO-PENTA-diesel-MD2B-AQD2S-MD11C-MD11A-WATER-COOLED-MARINE-EXHAUST-MANIFOLD-/262297368076?hash=item3d1224360c:g:OE0AAOSwzgRWxoeP&vxp=mtr Hva skal jeg gjøre nå? Skaffe en annen? Kan jo være det går ann og sveise denne, men selve manifoilen er støpedel, veldig vanskelig å sveise i... Noen med gode forslag? Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Tskjei Svart 5.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2017 Kan ikke manifold fra MD11c passe her? Finner i så fall den på nettbutikken til VP. Sitér dette innlegget Link to post
Cato Svart 5.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2017 (redigert) https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=99632585&alertType=ss&WT.synd_type=agent Tror MD 11 har samme delenr på manifold Redigert 5.Juli.2017 av Cato (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.