Jump to content

Edit History

Domenica

Domenica

Hei

Fantastisk mange gode innlegg, råd og god veiledning fra dyktige båtfolk her, og leser så øyet er vått.

Har et spørsmål som jeg lurer på om noen kan ha noen fornuftige tanker rundt:

Har nylig kjøpt båt, og etter noen turer, merket jeg en ny svak vibrasjon i båten. Dagen etter gikk jeg tilfeldig vis over motorfestene, og til min store forbløffelse oppdaget jeg at 3 av fire motorfester var løse. Var redd motoren hadde flyttet seg, men noen svake tusjmerker (litt grove) var synlige rundt motorfestene, og det så ut til at motoren sto nær eller lik der den alltid har gjort. Skrudde godt til alle de løse boltene, og tok en prøvetur. Første gang jeg gikk opp i fart, merket jeg vibrasjoner, men de ga seg forholdsvis fort, for så å forsvinne helt. Nå er det ikke antydning til noen vibrasjoner uansett turtall og hastighet. Men hvorfor var det tydelige vibrasjoner ved første pådrag, og kan dette ha medført skader jeg ikke ser eller vet om ?

Veldig takknemlig for konstruktive tanker og innspill her. Håper jo at alt er i orden ? ( Båten har rak aksel ).

Domenica

Domenica

Hei

Fantastisk mange gode innlegg, råd og god veiledning fra dyktige båtfolk her, og leser så øyet er vått.

Har nylig kjøpt båt, og etter noen turer, merket jeg en ny svak vibrasjon i båten. Dagen etter gikk jeg tilfeldig vis over motorfestene, og til min store forbløffelse oppdaget jeg at 3 av fire motorfester var løse. Var redd motoren hadde flyttet seg, men noen svake tusjmerker (litt grove) var synlige rundt motorfestene, og det så ut til at motoren sto nær eller lik der den alltid har gjort. Skrudde godt til alle de løse boltene, og tok en prøvetur. Første gang jeg gikk opp i fart, merket jeg vibrasjoner, men de ga seg forholdsvis fort, for så å forsvinne helt. Nå er det ikke antydning til noen vibrasjoner uansett turtall og hastighet. Men hvor var det tydelige vibrasjoner ved første pådrag, og kan dette ha medført skader jeg ikke ser eller vet om ?

Veldig takknemlig for konstruktive tanker og innspill her. Håper jo at alt er i orden ? ( Båten har rak aksel ).

Domenica

Domenica

Hei

Har nylig kjøpt båt, og etter noen turer, merket jeg en ny svak vibrasjon i båten. Dagen etter gikk jeg tilfeldig vis over motorfestene, og til min store forbløffelse oppdaget jeg at 3 av fire motorfester var løse. Var redd motoren hadde flyttet seg, men noen svake tusjmerker (litt grove) var synlige rundt motorfestene, og det så ut til at motoren sto nær eller lik der den alltid har gjort. Skrudde godt til alle de løse boltene, og tok en prøvetur. Første gang jeg gikk opp i fart, merket jeg vibrasjoner, men de ga seg forholdsvis fort, for så å forsvinne helt. Nå er det ikke antydning til noen vibrasjoner uansett turtall og hastighet. Men hvor var det tydelige vibrasjoner ved første pådrag, og kan dette ha medført skader jeg ikke ser eller vet om ?

Veldig takknemlig for konstruktive tanker og innspill her. Håper jo at alt er i orden ?

• Create New...