Jump to content

Edit History

Bay_liner

Bay_liner

Hvis det lar seg gjøre ville jeg foreslå å montere 5.1 surround. Da kan en bruke forholdsvis små høyttalere og montere bassen på dassen eller hvor det måtte passe. 

Med 5.1 kan en oppnå et holografisk lydbilde som gir bra lyd med ganske lavt lydnivå uansett hvor i sfæren en befinner seg. 

Når det gjelder høyttalere har jeg ikke mye peil mht anvendelse i båt men på en gammel Blaupunkt TV jeg hadde satt det en oval fulltone med veldig bra lyd. Blaupunkt lagde veldig bra FM/AM radioer for bil men er vel helt ute av bildet i Norge nå. 

Clarion var representert på marinesiden for noen år siden. Hadde et par runde fulltone for bil fra de en gang som låt veldig bra. 

For et par år siden ga en av de originale utehøyttalerene på Baylineren seg. Jeg var mest interessert i å finne en erstatning som passet rett inn og det fant jeg hos Clas Ohlsson. De låt nok ikke like bra som de originale, muligens var de nye litt for retningsbestemt men de virket veldig bra bygd og egnet for marint bruk. 

Er veldig lite opptatt av lyd i båt og bil generelt og skal aldri ha DAB Dritten - er desto mer opptatt av hjemmelyd. 

I båten har jeg den originale AC Delco Thunderflash radio eller hva den heter og den har kassettspiller fra 92. Bortsett fra at den havner midt i mellom alle norske FM frekvenser er den veldig bra også har den jo MW. Mimre, minre, og, den har vekkeklokke. 

Jeg har kassettsdapter til den som jeg kan koble til iPhonen vha mini jack og la alt jeg gidder å høre på strømme ut i megahøyttalerene. 

Jeg har og en liten FM sender dings jeg kan koble til iPn. Den sender med begrenset rekkevidde men problemet er det samme med frekvensene men når jeg tenker meg im kjøpte jeg jo et antenneadapter til US bilradioen som jekker over Euro frekvensene til US frekvenser og det kan jeg jo bruke til å høre på lokalradio og SvænskeFM. 

Men, skulle jeg brydd meg om lyd i båt ville det blitt 5.1. 

Forøvrig synd at Tunein slukte iCar radioappen. Den streamed ufattelig bra lyd med minimal databruk. 

Hjemmeanlegget mitt derimot, ville jeg aldri solgt for, ----.... penger....

Bay_liner

Bay_liner

Hvis det lar seg gjøre ville jeg foreslå å montere 5.1 surround. Da kan en bruke forholdsvis små høyttalere og montere bassen på dassen eller hvor det måtte passe. 

Med 5.1 kan en oppnå et holografisk lydbilde som gir bra lyd med ganske lavt lydnivå uansett hvor i sfæren en befinner seg. 

Når det gjelder høyttalere har jeg ikke mye peil mht anvendelse i båt men på en gammel Blaupunkt TV jeg hadde satt det en oval fulltone med veldig bra lyd. Blaupunkt lagde veldig bra FM/AM radioer for bil men er vel helt ute av bildet i Norge nå. 

Clarion var representert på marinesiden for noen år siden. Hadde et par runde fulltone for bil fra de en gang som låt veldig bra. 

For et par år siden ga en av de originale utehøyttalerene på Baylineren seg. Jeg var mest interessert i å finne en erstatning som passet rett inn og det fant jeg hos Clas Ohlsson. De låt nok ikke like bra som de originale, muligens var de nye litt for retningsbestemt men de virket veldig bra bygd og egnet for marint bruk. 

Er veldig lite opptatt av lyd i båt og bil generelt og skal aldri ha DAB Dritten - er desto mer opptatt av hjemmelyd. 

I båten har jeg den originale AC Delci Thunderflash radio eller hva den heter og den har kassettspiller fra 92. Bortsett fra at den havner midt i mellom alle norske FM frekvenser er den veldig bra også har den jo MW. Mimre, minre, og, den har vekkeklokke. 

Jeg har kassettsdapter til den som jeg kan koble til iPhonen vha mini jack og la alt jeg gidder å høre på strømme ut i megahøyttalerene. 

Jeg har og en liten FM sender dings jeg kan koble til iPn. Den sender med begrenset rekkevidde men problemet er det samme med frekvensene men når jeg tenker meg im kjøpte jeg jo et antenneadapter til US bilradioen som jekker over Euro frekvensene til US frekvenser og det kan jeg jo bruke til å høre på lokalradio og SvænskeFM. 

Forøvrig synd at Tunein slukte iCar radioappen. Den streamed ufattelig bra lyd med minimal databruk. 

Bay_liner

Bay_liner

I båten har jeg den originale AC Delci Thunderflash radio eller hva den heter og den har kassettspiller fra 92. Bortsett fra at den havner midt i mellom alle norske FM frekvenser er den veldig bra også har den jo MW. Mimre, minre, og, den har vekkeklokke. 

Bay_liner

Bay_liner

Hvis det lar seg gjøre ville jeg montert 5.1 surround. Da kan en bruke forholdsvis små høyttalere og montere bassen på dassen eller hvor det måtte passe. 

Når det gjelder høyttalere har jeg ikke mye pril mht anvendelse i båt men på en gammel Blaupunkt TV jeg hadde satt det en oval fulltone med bveldig bra lyd. Blaupunkt lagde veldig bra FM/AM radioer for bil men er vel helt ute av bildet i Norge nå. 

Clsrion var representert på marinestere for noen år siden. Hadde et par runde fulltone for bil fra de som låt veldig bra. 

For et par år siden ga en av de originale utehøyttalerene seg på Baylineren. Jeg var medt interessert i å finne en erstatning som passet rett inn og det fant jeg hos Clas Ohlsson. De låt nok ikke like bea som de originala, kanskje muligens litt for retningsbestemt men de virket veldig bra bygt og egnet for msrint bruk. 

Er veldig lite opptatt av lyd i båt og bil og skal aldri ha DAB Drittener desto mer opptatt av hjemmelyd. 

I båten harjeg den originale AC Delci Thunderfladh tadio og kasettspiller fra 92. Bortsett fra at den havner midt i mellom alle norske FN frekvenser er den veldig bra også har den jo MW. Mimre, minre, og, den har vekkeklokke. 

Jeg har kassettsdapter til den og som jeg kan koble til iPhonen vha mini jack og la alt jeg gidder å høre på strømme ut i megahøyttslerene. 

Jeg har og en liten FN sender dings jeg kan konle til iPn. Den sender med begrenset rekkkevidde men problemet er det samme med frekvensene men når jeg tenker meg im kjøpte jeg jo et antenneadapter til US bilradioen som jekker over Euro frekvensene til US frekvenser og det kan jeg jo bruke til å høre på lokalradio og SvænskeFM. 

• Create New...