Jump to content

Vask av båt utvendig i havna

Fred89

Recommended Posts

-morten- skrev 7 minutes ago:

Fordi det er så utrolig mye salt i sjøen her på Trøndelagskysten, og det spruter masse saltvann på motor akterpartti og kalesje. noen ganger kommer det på dekk også, samt fotavtrykk grus og tang om man har vært i land.   med et saltbelegg på og sol, noe som har vært fraværende i sommer, men har en stor effekt på matting av gelcoat!  Jeg MÅ ikke, men båten holder seg fin og blank og det er lettere å holde rent med glatte overflater! Har spyleslange på brygga med sikkelig trykk, så det tar ikke lang tid å vaske og spyle over etter en langtur, eller på slutten av helga!

Jeg har prøv å bare spyle av saltet, men det går ikke.. når et tørker kommer et skjolder..

Bruker å gjøre akkurat det samme hvis det er mulig :thumbsup:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Guest Avmønstret#
Fred89 skrev On 5.7.2017 at 22.49:

Hei,

dette spørsmålet er kanskje dumt, jeg har en 525Excel som ligger på sjøen nå, og jeg skulle gjerne ha vasket den skikkelig med såpe, da lurer jeg på om det er moralsk feil å vaske med såpe for så og spyle denne i sjøen etterpå,

Ikke noe problem. Men jeg ville kanskje ikke såpelagt halve havna om jeg lå i en av de maritime nasjonalparkene hvor utslipp av alle kjemikalier til sjø er ettertrykkelig forbudt. På spesielle plasser som det kommer miljø og natur først, pluss at det vel vil svi alvorlig om man skulle klare å bli tatt for noe sånt. Tror ikke regelverket og straffenivået for brudd på de i nasjonalparker og verneområder er til å spøke med. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...