Jump to content

Powercraft 7500 med mercury 225 EFI sliter med å komme i plan

Hellebergs

Recommended Posts

Hei. Jeg har en powercraft 7500 25 fot med en mercury 225 EFI. Sliter litt med å plane med denne båten. Når vi er 2 personer så pleier det å gå fint men den bruker litt tid før de drar seg opp i plan. Står liksom å humrer på 3-400 rpm, så plutselig drar den seg i plan. Men da må jeg løfte motor opp og tilte motor opp. Sitter en 19 tom 4 blads på den i dag. Lurer kansje på om denne blir litt for massiv for den, så skal bytte til 20 tom 3 blads, Men det som er det største problemet er når vi er 5 stk i båten så klarer den ikke å plane. Da må jeg få 2 stk til å gå helt foran i båten. så drar den opp i plan. Kan det være at jeg har for lite ballast i foran i båten? i mitt hode virker i det isåfall sånn. Og hva skal man bruke da evt. Ser at det er brukt poser med sand der fra før. 

har du ventilasjonshull i propellen ..?   det kan hjelpe i slike tilfeller 

http://legacy.qsprops.com/advantage/technologies/pvs/

Ellers , får du brukt hele trimområdet på motor? På noen båter er ikke akterspeilvinkelen optimal, slik at man kanskje ikke får trimmet langt nok inn når båten skal i plan 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...