Hellebergs Startet 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2017 Hei. Jeg har en powercraft 7500 25 fot med en mercury 225 EFI. Sliter litt med å plane med denne båten. Når vi er 2 personer så pleier det å gå fint men den bruker litt tid før de drar seg opp i plan. Står liksom å humrer på 3-400 rpm, så plutselig drar den seg i plan. Men da må jeg løfte motor opp og tilte motor opp. Sitter en 19 tom 4 blads på den i dag. Lurer kansje på om denne blir litt for massiv for den, så skal bytte til 20 tom 3 blads, Men det som er det største problemet er når vi er 5 stk i båten så klarer den ikke å plane. Da må jeg få 2 stk til å gå helt foran i båten. så drar den opp i plan. Kan det være at jeg har for lite ballast i foran i båten? i mitt hode virker i det isåfall sånn. Og hva skal man bruke da evt. Ser at det er brukt poser med sand der fra før. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 har du ventilasjonshull i propellen ..? det kan hjelpe i slike tilfeller http://legacy.qsprops.com/advantage/technologies/pvs/ Ellers , får du brukt hele trimområdet på motor? På noen båter er ikke akterspeilvinkelen optimal, slik at man kanskje ikke får trimmet langt nok inn når båten skal i plan Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Åge Grevlingen Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Trimplan er et meget godt alternativ for å komme raskere i plan. Sitér dette innlegget Link to post
Hellebergs Svart 6.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 Litt usikker på om jeg har ventilasjonhull. Blir byttet propell nå til helgen så kan se da. Trimplan på en utenbords? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2017 trimplanene brys seg vel ikke om hva slags motor du har Med powertrim , så bruker du bare flapsene når du skal opp i plan + for sideveis justering Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.