Jump to content

Lade nimh batteri i VHF med innebygget lader for lithium-ion batteri?

Too Much

Recommended Posts

Har en Standard Horizon hx300 med lithium ion batteri som har tatt kvelden, nytt batteri koster 600,- mao 50% av prisen jeg ga for VHF.

Har nimh batterier og kassett. Funker det å lade disse med innebygget lader?

Kan selfølgelig lade utenfor men utrolig kjekt med usb lading. Alternativet er alkaline, men tror det er bedre for miljøet med oppladbare.

Redigert av Too Much (see edit history)

Det er normalt ikke så lurt å lade NiMh batterier med en lader for Lithium.  NiMh har et annet ladeforløp og "reagerer" annerledes når de begynner å bli fullt ladet.  NiMh ladere har derfor et annet program enn Lithium og det er veldig fort gjort å overlade NiMh batteriene med en Lithium lader.

Set ut til at jeg får droppe ladingen. De som selger rimeligst er i USA, de jeg har funnet har dyr frakt. UK har høyere priser. Så kommer moms og gebyr til posten, DHL eller andre. Så ender prisen tett oppunder norsk pris. Nå er jo 600,- en fjert i båtbudsjettet. Men kjøper av prinsipp ikke det batteriet til den prisen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...