Too Much Startet 6.Juli.2017 Del på Facebook Startet 6.Juli.2017 (redigert) Har en Standard Horizon hx300 med lithium ion batteri som har tatt kvelden, nytt batteri koster 600,- mao 50% av prisen jeg ga for VHF. Har nimh batterier og kassett. Funker det å lade disse med innebygget lader? Kan selfølgelig lade utenfor men utrolig kjekt med usb lading. Alternativet er alkaline, men tror det er bedre for miljøet med oppladbare. Redigert 6.Juli.2017 av Too Much (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
StorStas Svart 6.Juli.2017 Del på Facebook Svart 6.Juli.2017 Det er normalt ikke så lurt å lade NiMh batterier med en lader for Lithium. NiMh har et annet ladeforløp og "reagerer" annerledes når de begynner å bli fullt ladet. NiMh ladere har derfor et annet program enn Lithium og det er veldig fort gjort å overlade NiMh batteriene med en Lithium lader. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Juli.2017 Del på Facebook Svart 6.Juli.2017 Det må da være mulig å få nytt batteri til langt under den prisen, eBay? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Too Much Svart 6.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2017 Set ut til at jeg får droppe ladingen. De som selger rimeligst er i USA, de jeg har funnet har dyr frakt. UK har høyere priser. Så kommer moms og gebyr til posten, DHL eller andre. Så ender prisen tett oppunder norsk pris. Nå er jo 600,- en fjert i båtbudsjettet. Men kjøper av prinsipp ikke det batteriet til den prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Juli.2017 Del på Facebook Svart 6.Juli.2017 Ja, det er en fjert, mindre enn to 3 liters dunker rødvin eller to havneavgifter. Kanskje en ide å la prinsippet falle? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Too Much Svart 7.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 Hehe, merkelig å diskutere 600,- :-) Men noe batteri blir det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Autofil Svart 7.Juli.2017 Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 (redigert) Man finner da litium batterier på eBay ;) har du holder som passer i radioen så finner du nok noe du kan bruke Redigert 7.Juli.2017 av Autofil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 7.Juli.2017 Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 Er batteriet på proprietært format eller standard (fesk 18650 celler)? Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Too Much Svart 7.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 (redigert) Proprietært, desverre. Men har gitt opp. Det blir Alkaline på meg. Med lite bruk kan jeg leve med Alkaline i batterikassett. Redigert 7.Juli.2017 av Too Much (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
matsemann Svart 7.Juli.2017 Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 Jeg vet ikke hvordan det er på din VHF, men min HX870e fra samme produsent sender kun på 1W om jeg benytter alkaliske batterier. Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 7.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 Det gjør min også desverre. Sitér dette innlegget Link to post
matsemann Svart 7.Juli.2017 Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 (redigert) Sjekk hva totalen kommer på her:https://www.yachtbits.com/standard-horizon-hx300e-replacement-battery-pack-fnb-122li Ser ut som de kan selge til Norge uten UK VAT og da tror det skal la seg gjøre å komme under 350 NOK med frakt så, du slipper du toll/mva Redigert 7.Juli.2017 av matsemann Mer info (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 7.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 Takk for tipset, men 36 pund i frakt ødelegger jo det regnestykket. Takke meg til småpakker levert fra Hjertmans for kr 38,- Sitér dette innlegget Link to post
matsemann Svart 7.Juli.2017 Del på Facebook Svart 7.Juli.2017 Det var jo fryktelig mye i frakt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.