Jump to content

Edit History

Passbåten

Passbåten

Hei MagneG. Så ikke denne meldingen før i dag, så sorry "sent" svar. Det var jo en veldig bastant Napoli der da, men Nautholmsund er for meg en naturlig forlengelse av turen på utsiden av Sandøya - som jeg personlig synes er et svært vakkert alternativ på strekket Arendal - Lyngør om været er pent. Det går heller tregere enn raskere enn leden, men det var heller ikke det originale spørsmålet. Det var ment som et tips til å oppleve noe annet enn motorveien for en som ikke hadde vært på de kanter før og som ønsket lokale tips. Jeg kjører selv Nautholmsund en rekke ganger hver sommer med en 23-24-foter med hekkaggregat (som matcher dybden på båten til TS) - og har aldri tenkt tanken på at jeg må tilte gjennom der. Tvert i mot - helt uproblematisk. Større båter og seilbåter derimot vil sikkert ha en utfordring. Passasjen kan i mine øyne sammenlignes litt med Grunnesund utenfor Lillesand. Uten vegetasjon på havbunnen får man følelsen at det er grunt, men det er bedre klaring enn man tror. Det er nok også årsaken til fargen i kartet. Tipset til Napoli (innsiden av Flosta) er forresten vist med kart i et annet innlegg i denne tråden. Den turen anbefales også som et alternativ til Sandøya på ytter'n hvis man er på jakt etter sightseeing.   

Passbåten

Passbåten

Hei MagneG. Så ikke denne meldingen før i dag, så sorry "sent" svar. Det var jo en veldig bastant Napoli der da, men Nautholmsund er for meg en naturlig forlengelse av turen på utsiden av Sandøya - som jeg personlig synes er et svært vakkert alternativ på strekket Arendal - Lyngør om været er pent. Det går heller tregere enn raskere enn leden, men det var heller ikke det originale spørsmålet. Det var ment som et tips til å oppleve noe annet enn motorveien for en som ikke hadde vært på de kanter før og som ønsket lokale tips. Jeg kjører selv Nautholmsund en rekke ganger hver sommer med en 23-24-foter med hekkaggregat - og har aldri tenkt tanken på at jeg må tilte gjennom der. Tvert i mot - helt uproblematisk. Større båter og seilbåter derimot vil sikkert ha en utfordring. Passasjen kan i mine øyne sammenlignes litt med Grunnesund utenfor Lillesand. Uten vegetasjon på havbunnen får man følelsen at det er grunt, men det er bedre klaring enn man tror. Det er nok også årsaken til fargen i kartet. Tipset til Napoli (innsiden av Flosta) er forresten vist med kart i et annet innlegg i denne tråden. Den turen anbefales også som et alternativ til Sandøya på ytter'n hvis man er på jakt etter sightseeing.   

Passbåten

Passbåten

Hei MagneG. Så ikke denne meldingen før i dag, så sorry "sent" svar. Det var jo en veldig bastant Napoli der da, men Nautholmsund er for meg en naturlig forlengelse av turen på utsiden av Sandøya - som jeg personlig synes er et svært vakkert alternativ på strekket Arendal - Lyngør om været er pent. Det går heller tregere enn raskere enn leden, men det var heller ikke det originale spørsmålet. Det var ment som et tips til å oppleve noe annet enn motorveien for en som ikke hadde vært på de kanter før og som ønsket lokale tips. Jeg kjører selv Nautholmsund en rekke ganger hver sommer med en 23-24-foter med hekkaggregat - og har aldri tenkt tanken på at jeg må tilte gjennom der. Tvert i mot - helt uproblematisk. Større båter og seilbåter derimot vil sikkert ha en utfordring. Passasjen kan i mine øyne sammenlignes litt med Grunnesund utenfor Lillesand. Uten vegetasjon på havbunnen får man følelsen at det er grunt, men det er bedre klaring enn man tror. Det er nok også årsaken til fargen i kartet. Tipset til Napoli (Flosta) er forresten vist med kart i et annet innlegg i denne tråden. Den turen anbefales også som et alternativ til Sandøya på ytter'n hvis man er på jakt etter sightseeing.   

Passbåten

Passbåten

Hei MagneG. Så ikke denne meldingen før i dag, så sorry "sent" svar. Det var jo en veldig bastant Napoli der da, men Nautholmsund er for meg en naturlig forlengelse av turen på utsiden av Sandøya - som jeg personlig synes er et svært vakkert alternativ på strekket Arendal - Lyngør om været er pent. Det går heller tregere enn raskere enn leden, men det var heller ikke det originale spørsmålet. Det var ment som et tips til å oppleve noe annet enn motorveien for en som ikke hadde vært på de kanter før og som ønsket lokale tips. Jeg kjører selv Nautholmsund en rekke ganger hver sommer med en 23-24-foter med hekkaggregat - og har aldri tenkt tanken på at jeg må tilte gjennom der. Tvert i mot - helt uproblematisk. Større båter og seilbåter derimot vil sikkert ha en utfordring. Passasjen kan i mine øyne sammenlignes litt med Grunnesund utenfor Lillesand. Uten vegetasjon på havbunnen får man følelsen at det er grunt, men det er bedre klaring enn man tror. Det er nok også årsaken til fargen i kartet. Tipset til Napoli er forresten vist med kart i et annet innlegg i denne tråden. Den turen anbefales også som et alternativ til Sandøya på ytter'n.   

Passbåten

Passbåten

Hei MagneG. Så ikke denne meldingen før i dag, så sorry "sent" svar. Det var jo en veldig bastant Napoli der da, men Nautholmsund er for meg en naturlig forlengelse av turen på utsiden av Sandøya - som jeg personlig synes er et svært vakkert alternativ på strekket Arendal - Lyngør om været er pent. Det går heller tregere enn raskere enn leden, men det var heller ikke det originale spørsmålet. Det var ment som et tips til å oppleve noe annet enn motorveien for en som ikke hadde vært på de kanter før og som ønsket lokale tips. Jeg kjører selv Nautholmsund en rekke ganger hver sommer med en 23-24-foter med hekkaggregat - og har aldri tenkt tanken på å jeg må tilte gjennom der. Tvert i mot - helt uproblematisk. Større båter og seilbåter derimot vil sikkert ha en utfordring. Passasjen kan i mine øyne sammenlignes litt med Grunnesund utenfor Lillesand. Uten vegetasjon på havbunnen får man følelsen at det er grunt, men det er bedre klaring enn man tror. Det er nok også årsaken til fargen i kartet.   



×
×
  • Create New...