Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Jeg har etter 30 år uten, endelig fått meg baugpropell. Men korrekt bruk, krever nok litt læring og erfaring, blant annet det at når jeg skal ha en brå sving inn i båsen i hjemmehavnen (jeg har Saga 27 snekke med rett aksel) svinger båten med hekken uten vispen, men med baugen med baugpropell. Dermed ble svingen for krapp, og jeg fikk enden av den ene utliggeren inn i siden på båten. Men nå har jeg lært det, og det er mye enklere å komme inn i båsen. Nå skal jeg lære meg på å svinge når jeg bakker vha. vispen. Uten hadde jeg omtrent null kontroll selv i stille vær. Kanskje jeg til og med kan klare å bakke inn i en bås? :thumbsup:

Lars H.

Lars H.

Jeg har etter 30 år uten, endelig fått meg baugpropell. Men korrekt bruk, krever nok litt læring og erfaring, blant annet det at når jeg skal ha en brå sving inn i båsen i hjemmehavnen (jeg har Saga 27 snekke med rett aksel) svinger båten med hekken uten vispen, men med baugen med baugpropell. Dermed ble svingen for krapp, og jeg fikk enden av den ene utliggeren inn i siden på båten. Men nå har jeg lært det, og det er mye enklere å komme inn og ut av båsen. Nå skal jeg lære meg på å svinge når jeg bakker vha. vispen. Uten hadde jeg omtrent null kontroll selv i stille vær. Kanskje jeg til og med kan klare å bakke inn i en bås? :thumbsup:

• Create New...