Jump to content

Edit History

Jens_P

Jens_P

Lingefan skrev 28 minutes ago:

På sjøen er det kun i over 40-50 knop at det er øyeblikksoppmerksomhet som gjelder. Det er ikke noe som kan hoppe ut i veien og det er kun evt ting i sjøen og skjær man skal svinge unna. 

Interessant argument å ta med inn i vannscooter-debatten. Nettopp disse fyker rundt i opptil 40-50 knop og har til tider en uforutsigbar adferd. Ser jo helst at disse ikke kjører med et par pils under vesten.

Jeg ville ikke føle meg trygg med promille i 5 knop med disse rundt meg. Hurtigkjørende fartøyer stiller faktisk krav til alle andre rundt seg også. Disse fartøyenes kurs og eventuelle endringer av kurs skal til en hver tid vurderes selv av førere i saktegående fartøyer.

Jens_P

Jens_P

Lingefan skrev 23 minutes ago:

På sjøen er det kun i over 40-50 knop at det er øyeblikksoppmerksomhet som gjelder. Det er ikke noe som kan hoppe ut i veien og det er kun evt ting i sjøen og skjær man skal svinge unna. 

Interessant argument å ta med inn i vannscooter-debatten. Nettopp disse fyker rundt i opptil 40-50 knop og har til tider en uforutsigbar adferd. Ser jo helst at disse ikke kjører med et par pils under vesten.

Jeg ville ikke føle meg trygg med promille i 5 knop med disse rundt meg. Hurtigkjørende fartøyer stiller faktisk krav til alle andre rundt seg også.

• Create New...