Jump to content

Edit History

eivindch

eivindch

Hvis noen kan overbevise meg om at et vesentlig antall ulykker til sjøs forårsakes av folk med mellom 0,2 og 0,8 promille alkohol i blodet, kan jeg muligens la med overbevise om at det er fornuftig å senke promillegrensen. Jeg innbiller meg at de som forårsaker ulykker til sjøs i fylla ikke bryr seg særlig om promillegrensen, så for dem spiller ikke promillegrensen noen rolle (bortsett fra straffereaksjonen). Personlig gir jeg fullstendig blaffen i promillegrensen. Jeg manøvrerer normalt ikke båt med alkohol i blodet, men skulle jeg f.eks. etter en middag med 1 eller 3 glass rødvin innabords finne ut at det er behov for å forflytte båten (f.eks. p.g.a. væromslag) gjør jeg det uten å mukke (bånn pinne - 6,5 knop).

Eivind

eivindch

eivindch

Hvis noen kan overbevise meg om at et vesentlig antall ulykker til sjøs forårsakes av folk med mellom 0,2 og 0,8 promille alkohol i blodet, kan jeg muligens la med overbevise om at det er fornuftig å senke promillegrensen. Jeg innbiller meg at de som forårsaker ulykker til sjøs i fylla ikke bryr seg særlig om promillegrensen, så for dem spiller ikke promillegrensen noen rolle (bortsett fra straffereaksjonen). Personlig gir jeg fullstendig blaffen i promillegrensen. Jeg manøvrerer normalt ikke båt med alkohol i blodet, men skulle jeg f.eks. etter en middag med 1 eller 3 glass rødvin innabords finne ut at det er behov for å forflytte båten (f.eks. p.g.a. væromslag) gjør jeg det uten å mukke (bånn pinne - 6,5 knop.

Eivind

• Create New...