Joltus
quantumduck: Ja eg sier ikke at MA ikke har en egeninterresse i dette. Det eg betviler er at gallup bevisst har manipulert denne undersøkelsen.
Det en organisasjon som bestiller en slik undersøkelse har mulig å påvirke (slik eg kjenner dette fra utdanning, så kan ikke si noe om hvordan det går i disse mørke kulissene som ida marie henviser til, der ALT bare er manipulasjon og konspirasjon) er hvordan svarene presenteres. Altså, det sies jo at statistikk kan vise flere ting ut fra hvem som presenterer tallene. Men tallen skal være de samme.
Og ut i fra det spørsmålet der 67% svarte 0 på, så har eg liten tro på at "riktig" andel av befolkningen som svarer 0 er noe mindre enn 50%.
Det at det spørres i "feil" del av befolkningen har ikke eg kommentert i det hele tatt. Det har ikke gallupp eller MA lagt noe som helst skjul på.
De har derimot bla hatt en undersøkelse, tipper det er samme, der spørsmålet er hvor mange av båtførere som synes det er greit å drikke alkohol mens de fører en båt. Det svarte ca 1/5 båtførere at var greit. Altså 20%... Da ble jo båtførere spurt sånn som er etterlyst her. Så eg tror ikke 67% på det spørsmålet er spesielt feil slik mange her inne hevder siden 80% av båtførerne tilsynelatende ikke syns det er greit å drikke når de fører båt. Eg tipper det representerer greit meningen blant befolkningen.
Dette er jo et klassisk eksempel på hvordan det presenteres. 1/5 synes det er greit å drikke mens man fører båt sier MA. Istedetfor å snu på tallet som sier at 80% av båtførerne syns ikke det er greit..... Det viser hva MA sin agenda er. Og hva er galt med det?