Jump to content

Edit History

TorgeirH

TorgeirH

quantumduck skrev for 1 time siden:

 

La oss se på dette igjen: 

 

Dette tilsier etter Riksadvokatens syn at alkoholpåvirkede har et mer ukritisk syn på sikkerhet som kan lede til ulykker.

 

Ut fra den generelle kunnskap om promillens påvirkning på menneskers atferd og reaksjonsmønster, er det grunn til å tro at det er høyere promille over 0,8 som representerer en reell fare på sjøen.  

 

For den som klarer å lese dette i sammenheng, at alkoholpåvirkning er uheldig, men først og fremst når promillen overstiger 0,8, fremstår det som helt riktig det du skriver; nemlig at det etter din mening er gode grunner til å sette ned promillegrensen. Og det må du jo gjerne mene. 

 

Her er en interessant (gammel) artikkel om et forsøk gjort av UiB, som tar for seg litt om hvordan hjernen blir påvirket av 0,8.

http://forskning.no/alkohol-og-narkotika-hjernen/2008/05/hjernen-ikke-intakt-ved-08-promille

 

Men for å snu på det hele. Du vil beholde 0,8. Dette medfører i et worst case tilfelle nummenhet, mindre hemninger,reduserte reflekser,redusert tankegang,redusert dybdesyn,redusert avstandsbedømmelse. Alt dette mens du fører 2tonn båt, på et medium som er i bevegelse, mens den også blir påvirket av vind og vær. Du skal f.eks legge til utpå en annen båt i havnen, med alt dette som spiller inn. Jeg personlig synes det er vanskelig nok uten 0,8 i promille, og kunne ikke tenke meg å forverre mine forutsetninger for å ikke skade min og annen manns eiendom og helse ved å ikke være 100% tilstede. Det gjør ikke du. Hvorfor? 

 

(Merk; 100% tilstede betyr ikke 100% edru.Promille opp til 0,3 ikke merkbart på motorikk eller vurderingsevner)

TorgeirH

TorgeirH

quantumduck skrev for 1 time siden:

 

La oss se på dette igjen: 

 

Dette tilsier etter Riksadvokatens syn at alkoholpåvirkede har et mer ukritisk syn på sikkerhet som kan lede til ulykker.

 

Ut fra den generelle kunnskap om promillens påvirkning på menneskers atferd og reaksjonsmønster, er det grunn til å tro at det er høyere promille over 0,8 som representerer en reell fare på sjøen.  

 

For den som klarer å lese dette i sammenheng, at alkoholpåvirkning er uheldig, men først og fremst når promillen overstiger 0,8, fremstår det som helt riktig det du skriver; nemlig at det etter din mening er gode grunner til å sette ned promillegrensen. Og det må du jo gjerne mene. 

 

Her er en interessant (gammel) artikkel om et forsøk gjort av UiB, som tar for seg litt om hvordan hjernen blir påvirket av 0,8.

http://forskning.no/alkohol-og-narkotika-hjernen/2008/05/hjernen-ikke-intakt-ved-08-promille

 

Men for å snu på det hele. Du vil beholde 0,8. Dette medfører i et worst case tilfelle nummenhet, mindre hemninger,reduserte reflekser,redusert tankegang,redusert dybdesyn,redusert avstandsbedømmelse. Alt dette mens du fører 2tonn båt, på et medium som er i bevegelse, mens den også blir påvirket av vind og vær. Du skal f.eks legge til utpå en annen båt i havnen, med alt dette som spiller inn. Jeg personlig synes det er vanskelig nok uten 0,8 i promille, og kunne ikke tenke meg å forverre mine forutsetninger for å ikke skade min og annen manns eiendom og helse ved å ikke være 100% tilstede. Det gjør ikke du. Hvorfor? 

 

(Merk; 100% tilstede betyr ikke 100% edru. Visstnok er promille opp til 0,3 ikke merkbart på motorikk eller vurderingsevner)

TorgeirH

TorgeirH

quantumduck skrev for 1 time siden:

 

La oss se på dette igjen: 

 

Dette tilsier etter Riksadvokatens syn at alkoholpåvirkede har et mer ukritisk syn på sikkerhet som kan lede til ulykker.

 

Ut fra den generelle kunnskap om promillens påvirkning på menneskers atferd og reaksjonsmønster, er det grunn til å tro at det er høyere promille over 0,8 som representerer en reell fare på sjøen.  

 

For den som klarer å lese dette i sammenheng, at alkoholpåvirkning er uheldig, men først og fremst når promillen overstiger 0,8, fremstår det som helt riktig det du skriver; nemlig at det etter din mening er gode grunner til å sette ned promillegrensen. Og det må du jo gjerne mene. 

 

Her er en interessant (gammel) artikkel om et forsøk gjort av UiB, som tar for seg litt om hvordan hjernen blir påvirket av 0,8.

http://forskning.no/alkohol-og-narkotika-hjernen/2008/05/hjernen-ikke-intakt-ved-08-promille

 

Men for å snu på det hele. Du vil beholde 0,8. Dette medfører i et worst case tilfelle nummenhet, mindre hemninger,reduserte reflekser,redusert tankegang,redusert dybdesyn,redusert avstandsbedømmelse. Alt dette mens du fører 2tonn båt, på et medium som er i bevegelse, mens den også blir påvirket av vind og vær. Du skal f.eks legge til utpå en annen båt i havnen, med alt dette som spiller inn. Jeg personlig synes det er vanskelig nok uten 0,8 i promille, og kunne ikke tenke meg å forverre mine forutsetninger for å ikke skade min og annen manns eiendom og helse ved å ikke være 100% tilstede. Det gjør ikke du. Hvorfor? 

TorgeirH

TorgeirH

quantumduck skrev for 1 time siden:

 

La oss se på dette igjen: 

 

Dette tilsier etter Riksadvokatens syn at alkoholpåvirkede har et mer ukritisk syn på sikkerhet som kan lede til ulykker.

 

Ut fra den generelle kunnskap om promillens påvirkning på menneskers atferd og reaksjonsmønster, er det grunn til å tro at det er høyere promille over 0,8 som representerer en reell fare på sjøen.  

 

For den som klarer å lese dette i sammenheng, at alkoholpåvirkning er uheldig, men først og fremst når promillen overstiger 0,8, fremstår det som helt riktig det du skriver; nemlig at det etter din mening er gode grunner til å sette ned promillegrensen. Og det må du jo gjerne mene. 

 

Her er en interessant (gammel) artikkel om et forsøk gjort av UiB, som tar for seg litt om hvordan hjernen blir påvirket av 0,8.

http://forskning.no/alkohol-og-narkotika-hjernen/2008/05/hjernen-ikke-intakt-ved-08-promille

 

Men for å snu på det hele. Du vil beholde 0,8. Dette medfører i et worst case tilfelle nummenhet, mindre hemninger,reduserte reflekser,redusert tankegang,redusert dybdesyn,redusert avstandsbedømmelse. Alt dette mens du fører 2tonn båt, på et medium som er i bevegelse, mens den også blir påvirket av vind og vær. Du skal f.eks legge til utpå en annen båt i havnen, med alt dette som spiller inn. Jeg personlig synes det er vanskelig nok uten 0,8 i promille, og kunne ikke tenke meg å forverre mine forutsetninger for å ikke skade min og annen manns eiendom og helse ved å ikke være 100% tilstede. Det gjør ikke du. Hvorfor? 

TorgeirH

TorgeirH

quantumduck skrev for 1 time siden:

 

La oss se på dette igjen: 

 

Dette tilsier etter Riksadvokatens syn at alkoholpåvirkede har et mer ukritisk syn på sikkerhet som kan lede til ulykker.

 

Ut fra den generelle kunnskap om promillens påvirkning på menneskers atferd og reaksjonsmønster, er det grunn til å tro at det er høyere promille over 0,8 som representerer en reell fare på sjøen.  

 

For den som klarer å lese dette i sammenheng, at alkoholpåvirkning er uheldig, men først og fremst når promillen overstiger 0,8, fremstår det som helt riktig det du skriver; nemlig at det etter din mening er gode grunner til å sette ned promillegrensen. Og det må du jo gjerne mene. 

 

Her er en interessant (gammel) artikkel om et forsøk gjort av UiB, som tar for seg litt om hvordan hjernen blir påvirket av 0,8.

http://forskning.no/alkohol-og-narkotika-hjernen/2008/05/hjernen-ikke-intakt-ved-08-promille

 

Men for å snu på det hele. Du vil beholde 0,8. Dette medfører i et worst case tilfelle nummenhet, mindre hemninger,reduserte reflekser,redusert tankegang,redusert dybdesyn,redusert avstandsbedømmelse. Alt dette mens du fører 2tonn båt, på et medium som er i bevegelse, mens den også blir påvirket av vind og vær. Du skal f.eks legge til utpå en annen båt i havnen, med alt dette som spiller inn. Jeg personlig synes det er vanskelig nok uten 0,8 i promille. Det gjør ikke du. Hvorfor? 

TorgeirH

TorgeirH

quantumduck skrev 1 time siden:

 

La oss se på dette igjen: 

 

Dette tilsier etter Riksadvokatens syn at alkoholpåvirkede har et mer ukritisk syn på sikkerhet som kan lede til ulykker.

 

Ut fra den generelle kunnskap om promillens påvirkning på menneskers atferd og reaksjonsmønster, er det grunn til å tro at det er høyere promille over 0,8 som representerer en reell fare på sjøen.  

 

For den som klarer å lese dette i sammenheng, at alkoholpåvirkning er uheldig, men først og fremst når promillen overstiger 0,8, fremstår det som helt riktig det du skriver; nemlig at det etter din mening er gode grunner til å sette ned promillegrensen. Og det må du jo gjerne mene. 

 

Her er en interessant (gammel) artikkel om et forsøk gjort av UiB, som tar for seg litt om hvordan hjernen blir påvirket av 0,8.

http://forskning.no/alkohol-og-narkotika-hjernen/2008/05/hjernen-ikke-intakt-ved-08-promille

 

Men for å snu på det hele. Du vil beholde 0,8. Dette medfører i et worst case tilfelle nummenhet, mindre hemninger,reduserte reflekser,redusert tankegang,redusert dybdesyn,redusert avstandsbedømmelse. Alt dette mens du fører 2tonn båt, på et medium som er i bevegelse, mens den også blir påvirket av vind og vær. Du skal f.eks legge til utpå en annen båt i havnen, med alt dette som spiller inn. Jeg personlig synes det er vanskelig nok. Det gjør ikke du. Hvorfor? 

TorgeirH

TorgeirH

quantumduck skrev 1 time siden:

 

La oss se på dette igjen: 

 

Dette tilsier etter Riksadvokatens syn at alkoholpåvirkede har et mer ukritisk syn på sikkerhet som kan lede til ulykker.

 

Ut fra den generelle kunnskap om promillens påvirkning på menneskers atferd og reaksjonsmønster, er det grunn til å tro at det er høyere promille over 0,8 som representerer en reell fare på sjøen.  

 

For den som klarer å lese dette i sammenheng, at alkoholpåvirkning er uheldig, men først og fremst når promillen overstiger 0,8, fremstår det som helt riktig det du skriver; nemlig at det etter din mening er gode grunner til å sette ned promillegrensen. Og det må du jo gjerne mene. 

 

Her er en interessant (gammel) artikkel om et forsøk gjort av UiB, som tar for seg litt om hvordan hjernen blir påvirket av 0,8.

http://forskning.no/alkohol-og-narkotika-hjernen/2008/05/hjernen-ikke-intakt-ved-08-promille

 

Men for å snu på det hele. Du vil beholde 0,8. Dette medfører i et worst case tilfelle nummenhet, mindre hemninger,reduserte reflekser,redusert tankegang,redusert dybdesyn,redusert avstandsbedømmelse. Alt dette mens du fører 2tonn båt, på et medium som er i bevegelse, mens den også blir påvirket av vind og vær. Du skal f.eks legge til utpå en annen båt i havnen, med alt dette som spiller inn. Jeg personlig synes det er vanskelig nok. Det gjør ikke du. Hvorfor? Gir mange år på sjøen så mye erfaring at det utligner disse reduksjonene? 

TorgeirH

TorgeirH

quantumduck skrev 1 time siden:

 

La oss se på dette igjen: 

 

Dette tilsier etter Riksadvokatens syn at alkoholpåvirkede har et mer ukritisk syn på sikkerhet som kan lede til ulykker.

 

Ut fra den generelle kunnskap om promillens påvirkning på menneskers atferd og reaksjonsmønster, er det grunn til å tro at det er høyere promille over 0,8 som representerer en reell fare på sjøen.  

 

For den som klarer å lese dette i sammenheng, at alkoholpåvirkning er uheldig, men først og fremst når promillen overstiger 0,8, fremstår det som helt riktig det du skriver; nemlig at det etter din mening er gode grunner til å sette ned promillegrensen. Og det må du jo gjerne mene. 

 

Her er en interessant (gammel) artikkel om et forsøk gjort av UiB, som tar for seg litt om hvordan hjernen blir påvirket av 0,8.

http://forskning.no/alkohol-og-narkotika-hjernen/2008/05/hjernen-ikke-intakt-ved-08-promille

 

Men for å snu på det hele. Du vil beholde 0,8. Dette medfører i et worst case tilfelle nummenhet, mindre hemninger,reduserte reflekser,redusert tankegang,redusert dybdesyn,redusert avstandsbedømmelse. Alt dette mens du fører 2tonn båt, på et medium som er i bevegelse, mens den også blir påvirket av vind. Du skal f.eks legge til utpå en annen båt i havnen, med alt dette som spiller inn. Jeg personlig synes det er vanskelig nok. Det gjør ikke du. Hvorfor? Gir mange år på sjøen så mye erfaring at det utligner disse reduksjonene? 

TorgeirH

TorgeirH

quantumduck skrev 1 time siden:

 

La oss se på dette igjen: 

 

Dette tilsier etter Riksadvokatens syn at alkoholpåvirkede har et mer ukritisk syn på sikkerhet som kan lede til ulykker.

 

Ut fra den generelle kunnskap om promillens påvirkning på menneskers atferd og reaksjonsmønster, er det grunn til å tro at det er høyere promille over 0,8 som representerer en reell fare på sjøen.  

 

For den som klarer å lese dette i sammenheng, at alkoholpåvirkning er uheldig, men først og fremst når promillen overstiger 0,8, fremstår det som helt riktig det du skriver; nemlig at det etter din mening er gode grunner til å sette ned promillegrensen. Og det må du jo gjerne mene. 

 

Her er en interessant (gammel) artikkel om et forsøk gjort av UiB.

http://forskning.no/alkohol-og-narkotika-hjernen/2008/05/hjernen-ikke-intakt-ved-08-promille

 

Men for å snu på det hele. Du vil beholde 0,8. Dette medfører i et worst case tilfelle nummenhet, mindre hemninger,reduserte reflekser,redusert tankegang,redusert dybdesyn,redusert avstandsbedømmelse. Alt dette mens du fører 2tonn båt, på et medium som er i bevegelse, mens den også blir påvirket av vind. Du skal f.eks legge til utpå en annen båt i havnen, med alt dette som spiller inn. Jeg personlig synes det er vanskelig nok. Det gjør ikke du. Hvorfor? Gir mange år på sjøen så mye erfaring at det utligner disse reduksjonene? 

TorgeirH

TorgeirH

quantumduck skrev 1 time siden:

 

La oss se på dette igjen: 

 

Dette tilsier etter Riksadvokatens syn at alkoholpåvirkede har et mer ukritisk syn på sikkerhet som kan lede til ulykker.

 

Ut fra den generelle kunnskap om promillens påvirkning på menneskers atferd og reaksjonsmønster, er det grunn til å tro at det er høyere promille over 0,8 som representerer en reell fare på sjøen.  

 

For den som klarer å lese dette i sammenheng, at alkoholpåvirkning er uheldig, men først og fremst når promillen overstiger 0,8, fremstår det som helt riktig det du skriver; nemlig at det etter din mening er gode grunner til å sette ned promillegrensen. Og det må du jo gjerne mene. 

 

Her er en interessant (gammel) artikkel om et forsøk gjort av UiB.

http://forskning.no/alkohol-og-narkotika-hjernen/2008/05/hjernen-ikke-intakt-ved-08-promille

 

Men for å snu på det hele. Du vil beholde 0,8. Dette medfører i et worst case tilfelle nummenhet, mindre hemninger,reduserte reflekser,redusert tankegang,redusert dybdesyn,redusert avstandsbedømmelse. Alt dette mens du fører 2tonn båt, på et medium som er i bevegelse, mens den også blir påvirket av vind. Du skal f.eks legge til utpå en annen båt i havnen, med alt dette som spiller inn. Jeg personlig synes det er vanskelig nok og ugunstig uten 0,8 i promille. Det gjør ikke du. Hvorfor?

TorgeirH

TorgeirH

quantumduck skrev 1 time siden:

 

La oss se på dette igjen: 

 

Dette tilsier etter Riksadvokatens syn at alkoholpåvirkede har et mer ukritisk syn på sikkerhet som kan lede til ulykker.

 

Ut fra den generelle kunnskap om promillens påvirkning på menneskers atferd og reaksjonsmønster, er det grunn til å tro at det er høyere promille over 0,8 som representerer en reell fare på sjøen.  

 

For den som klarer å lese dette i sammenheng, at alkoholpåvirkning er uheldig, men først og fremst når promillen overstiger 0,8, fremstår det som helt riktig det du skriver; nemlig at det etter din mening er gode grunner til å sette ned promillegrensen. Og det må du jo gjerne mene. 

 

Her er en interessant (gammel) artikkel om et forsøk gjort av UiB.

http://forskning.no/alkohol-og-narkotika-hjernen/2008/05/hjernen-ikke-intakt-ved-08-promille

 

Men for å snu på det hele. Du vil beholde 0,8. Dette medfører i et worst case tilfelle nummenhet, mindre hemninger,reduserte reflekser,redusert tankegang,redusert dybdesyn,redusert avstandsbedømmelse. Alt dette mens du fører 2tonn båt, på et medium som er i bevegelse, mens den også blir påvirket av vind. Du skal f.eks legge til utpå en annen båt i havnen, med alt dette som spiller inn. Jeg personlig synes det er vanskelig nok uten 0,8 i promille. Det gjør ikke du. Hvorfor?



×
×
  • Create New...