Jump to content

Edit History

quantumduck

quantumduck

42 minutes ago, Pinkvin said:

Det handler vel da om hva du legger i å "håndheve". Som jeg sier, ingen ønsker vel mer politi og flere promillekontroller på sjøen, eller? 

<...>

Syns det grenser til umyndiggjøring av båtfolk å antyde at vi trenger politi på nakken for å klare å forholde oss til lover og regler. Jeg er temmelig sikker på at 0,2 vil føre til færre båter som blir ført med høy promille på sjøen uten at politiet trenger å endre noe som helst. 

Mnei, uenig i det meste her. Fint med promillekontroller så de reglene vi har faktisk blir håndhevet. Når man kjører bil er det en reell "fare" for å bli kontrollert. Tror det er langt mer effektivt overfor de som fører båt med godt over 0,8 (dvs. "høy"), enn å senke grensen til 0,2. Utifra en antagelse om at de som fører båt med høy promille gir blaffen i grensene. Syns ikke det er en urimelig antagelse. 

quantumduck

quantumduck

25 minutes ago, Pinkvin said:

Det handler vel da om hva du legger i å "håndheve". Som jeg sier, ingen ønsker vel mer politi og flere promillekontroller på sjøen, eller? 

<...>

Syns det grenser til umyndiggjøring av båtfolk å antyde at vi trenger politi på nakken for å klare å forholde oss til lover og regler. Jeg er temmelig sikker på at 0,2 vil føre til færre båter som blir ført med høy promille på sjøen uten at politiet trenger å endre noe som helst. 

Mnei, uenig i det meste her. Fint med promillekontroller så de reglene vi har faktisk blir håndhevet. Tror det er langt mer effektivt overfor de som fører båt med godt over 0,8 (dvs. "høy"), enn å senke grensen til 0,2. Utifra en antagelse om at de som fører båt med høy promille gir blaffen i grensene. Syns ikke det er en urimelig antagelse. 

• Create New...