Jump to content

Mine favoritt gjestehavner i Bohuslän

Stig U

Recommended Posts

Flott oversikt, dette er mine favoritthavner også. Men jeg savner Bassholmen, Klädesholmen, havnene på Dyrön og feks. Rörö nede ved Knippla.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

En sådan vurdering er naturligvis altid subjektiv. Du rammer mange af de samme havne, som jeg ville have valgt, men din terningevurdering er lidt anderledes end den, jeg ville have lavet. Men det er nogle fine og præcise beskrivelser og dejlige billeder! 

Det er også havne, der meget ofte er helt fulde i sæsonen, så en ide kunne være at lægge alternativer ind for hver havn. Altså andre havne i nærheden, hvor man kan søge hen. Det kunne være Mollösund i stedet for Skärhamn, Björkö i stedet for Knippla, Dyrön i stedet for Åstol eller Ellös i stedet for Gullholmen. 

Staves Grebbestad i øvrigt ikke med "e"?

Men tak for initiativet!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...