Greyhounden Startet 7.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2017 Hei. Lurte bare på om det er forskjell på kontakter Til 12V. Satte inn mobilladeren fra bilen men fikk ikke strøm. Sjekket med multimeter og det er strøm?? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 7.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2017 Sikkert polariteten som er feil. Bytt om på + og - kabelen inn på sigarettenneren Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 7.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2017 Kan også være du ikke fikk mobilladeren skikkelig inn. 12V-kontaktene (i alle fall de jeg har vært borti) er av og til litt forskjellige, enkelte får lett kontakt, andre må man presse ekstra hardt inn, og gjerne vri i tillegg. Har tre kontakter ved sikringspanelet i båten, der den ene er god, mens de andre to gir et løsere/annerledes grep om de fleste pluggene jeg stapper inn. For de to må jeg ofte justere litt før de gir strøm som de skal. Burde sånn sett egentlig ha skiftet disse med nyere og bedre, men hva som kan utsettes til i morgen blir gjerne gjort nettopp det (dessverre) Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 7.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2017 (redigert) Er det sigarettenner uttak? Testet laderen i bilen nå nettopp? er sikring inne i noen av de. Redigert 7.Juli.2017 av Joltus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 7.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2017 At du måler spenning med multimeter er ingen garanti for der faktisk er strøm du kan bruke til noe. De er alt for fintfølende til densalgs. Du må nesten ha en prøvelampe eller noe. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 7.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2017 Heh.... Hvis han måler 12v ish i det uttaket så har han det han trenger.... Sitér dette innlegget Link to post
Norddron Svart 7.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2017 Jeg hadde nøyaktig samme problem i min yamarin. Målte spenning, men fikk ikke ladet telefon/nettbrett. Det viste seg å være defekte automatsikringer. Fant etter mye leting et koblingsdiagram for det anlegget og det er en form for dobbelkobling (helt sikkert ikke riktig betegnelse). Alt av laterner, instrumenter, starter, vindusvisker osv virket på tross av defekt sikring. Etter bytte fikk jeg ladet nettbrett og telefon, og vindusviskeren gikk tilbake i hvileposisjon. Før byttet kunne jeg skru den av og på, men den ble stående der den var da strømmen ble slukket. Sitér dette innlegget Link to post
CapD Svart 7.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2017 Joltus skrev 16 minutes ago: Heh.... Hvis han måler 12v ish i det uttaket så har han det han trenger.... Visst det er ein dårleg forbindelse kan ein godt måle full spenning utan belastning, men i det ein får last på vil det ikkje gå nok straum i kretsen Sitér dette innlegget 1976 Huglo 27 1990 Hansvik 18 combi 1987 Nord West 900 2001 Terhi Nordic 6020 C - 2005 Quicksilver 620 Flamingo Link to post
Joltus Svart 7.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2017 Jau. Tolket første innlegg som at han brukte det til andre ting. Det ser eg at han ikke har skrevet..... Sitér dette innlegget Link to post
Greyhounden Svart 10.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 Norddron skrev On 7.7.2017 at 21.46: Jeg hadde nøyaktig samme problem i min yamarin. Målte spenning, men fikk ikke ladet telefon/nettbrett. Det viste seg å være defekte automatsikringer. Fant etter mye leting et koblingsdiagram for det anlegget og det er en form for dobbelkobling (helt sikkert ikke riktig betegnelse). Alt av laterner, instrumenter, starter, vindusvisker osv virket på tross av defekt sikring. Etter bytte fikk jeg ladet nettbrett og telefon, og vindusviskeren gikk tilbake i hvileposisjon. Før byttet kunne jeg skru den av og på, men den ble stående der den var da strømmen ble slukket. Dette hørtes ut som noe jeg må sjekke ut. Takk for gode tips! Sitér dette innlegget Link to post
Greyhounden Svart 10.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 Greyhounden skrev 7 minutes ago: Dette hørtes ut som noe jeg må sjekke ut. Takk for gode tips! PS. Kan en bytte kun sikring, hva kostet det? Sitér dette innlegget Link to post
Norddron Svart 10.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 Jeg prøvde en automatsikring fra biltema. http://www.biltema.no/no/Bat/Elektrisk/Strombryter/Automatsikring-12-V-2000021268/ Det fungerte helt supert. Sitér dette innlegget Link to post
Greyhounden Svart 10.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 Da prøver jeg det?. Tusen takk Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 10.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 Så du har sjekket om polariteten er rett altså? Sitér dette innlegget Link to post
Greyhounden Svart 11.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 bellen skrev for 8 timer siden: Så du har sjekket om polariteten er rett altså? Hei. Ja, jeg sjekket og prøvde å bytte i alle tilfeller men samme resultat. Takk for tips. :) Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Felsøkning på Internett på sit beste:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.