Duppe Startet 7.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2017 Denne begynner å få rust men ikke så rart da den jo ligger jo mye våt. Greit å spyle nedi rommet for å få av saltet, men virker litt overdrevet å ta den ut til tørk for hver tur. Hva med å smøre den inn med fett? Kan ikke se for meg det vil påvirke vinsjen negativt heller? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 7.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2017 Vil jo bli ett pokkers griseri å smøre den inn med fett. Ta heller og få en syrefast kjetting inn i neste års budsjett.(6 mm koster ca 6000 kr.) Eller kjøp ny galvet kjetting, det går da endel år før den blir brun. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Krimart Svart 8.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2017 Fett har ingen hensikt, det vil bare lage klin i båten og skrapes fort av på bunnen. Er det mye rust kan du kontakte et firma og spørre om tilbud på regalvanisering, søk på varmgalvanisering på nett. Er usikker på om det lønner seg fremfor å kjøpe nytt. Anbefaler syrefast kjetting, den legges seg mye bedre i kassa også, men det er jo noen kroner da.... Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 8.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2017 Sant det kan skrapes av men kanskje ikke så raskt i gjørme. Men hva gjør dere? Spyler og tørker kjettingen for hver tur? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 8.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2017 Holder lenge å spyle den, er ikke alltid jeg gjør det heller.. Men spyle den med saltvann når den kommer om bord for å få av mudder.. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 8.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2017 8 hours ago, Duppe said: Sant det kan skrapes av men kanskje ikke så raskt i gjørme. Men hva gjør dere? Spyler og tørker kjettingen for hver tur? Jeg spyler den og heiser den opp i masta så den soltørker etter hver ankring. Sitér dette innlegget Link to post
R_Arendal Svart 8.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2017 Jeg har sprayet den litt med biltema zink "tilhengergalvanisering" før årets sesong og tenker at det kan i alle fall ikke skade... Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 9.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2017 Hadde kjettingen hjemme i vinter. Først syrevask i saltsyre. Så spraying med sinkspray. Ble som ny. Merker også at kjettingen ikke klumper seg like mye som før behanlingen. Vurderer vask hver vinter for å holde saltet borte. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Worry II Svart 9.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2017 Jeg drar de ut av kassa (foran og aktervinsj) når båten går i opplag. Legger den under båten, så gjør vær og vind jobben. Har ikke sett noe korrosjon på mine enda. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.