Jump to content

Hjelp til forgasserjustering Suzuki dt 9,9


Hansvik1

Recommended Posts

Prøv den som er midt på bildet, messingskruen med fjær. Juster opp (skru skruen ut ev. inn, f.eks en halv omdreining av gangen) til du har høyest turtall og så en kvart omdreining tilbake.

Pleier å fungere på de fleste forgassere. Siden du bare har en å justere på trenger du ikke vakuum måling for å synkronisere flere forgassere.

De andre skruene uten fjær, er gjerne dyser som ikke kan justeres annet enn å bytte.

Har du ujevn gange og den ikke fungerer ok, er det rens innvendig i kammere og dyser som må til.

Redigert av Chris284 (see edit history)

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post

"nysing"er ofte tegn på mager blanding.

Lett å rote seg ut på viddene her.Et lite tips er å telle når du forsiktig skrur dyseskruen helt inn.

Da kan du finne igjen utgangspunktet.Å skru skruen helt inn må ikke bli en kraftprøve.Det er bare en  messingspiss som treffer et mykt støpegodssete.Dette regulerer tomgangsblandingen,og ikke "fising" på fullfartskjøring.

Redigert av cosmic (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...