mikkel Startet 8.Juli.2017 Del på Facebook Startet 8.Juli.2017 Hei - fikk kjøpt en brukt Volvo Penta MD 2030 C, og har nå montert denne i båten. Har også koblet på den "runde" kablen som går fra motor til konsoll (og/eller motsatt), men det ser ut til at jeg mangler en flat 5-polet kontakt som finnes på konsoll-baksiden. Har forsøkt å lete litt på nett, men finner ingen beskrivelse av hva som skal kobles til her - og hvor de går. Antar at i alle fall to ledninger går til hhv startrele og gløding, men hvilke? Hadde vært meget takknemlig for litt veiledning, da jeg har morgendagen på meg før sjøsetting på mandag. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 8.Juli.2017 Del på Facebook Svart 8.Juli.2017 mikkel skrev for 1 time siden: Antar at i alle fall to ledninger går til hhv startrele og gløding, men hvilke? Tviler på noen av de fem går til gløding eller start. De er i nøkkelen hvor start er rød og gul, mens gløding er orange. De fem i kontakten kommer fra varsellampepanelet og jeg vil tippe de er for og viderekoble til ekstra panel. Motoren er brukt i seilbåter og de har gjerne et alarmpanel både utvendig og innvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.Juli.2017 Del på Facebook Svart 8.Juli.2017 Koblingsskjema står i brukermanualen som du finner her: https://baatplassen.no/i/topic/61553-volvo-penta/ Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 8.Juli.2017 Del på Facebook Svart 8.Juli.2017 Har samme motor, og har ingenting koblet til denne. Sitér dette innlegget Link to post
mikkel Svart 9.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2017 (redigert) Beklager sein oppdatering, men det har vært en lang dag i båten med feilsøking. Viste seg til slutt at det var en jordingsfeil - eller mangel på jording - som var årsaken. Takk for hjelpen :) Redigert 9.Juli.2017 av mikkel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.