Jump to content

MD 2030 - trenger litt bistand til kobling av konsoll

mikkel

Recommended Posts

Hei -

fikk kjøpt en brukt Volvo Penta MD 2030 C, og har nå montert denne i båten. Har også koblet på den "runde" kablen som går fra motor til konsoll (og/eller motsatt), men det ser ut til at jeg mangler en flat 5-polet kontakt som finnes på konsoll-baksiden. Har forsøkt å lete litt på nett, men finner ingen beskrivelse av hva som skal kobles til her - og hvor de går. Antar at i alle fall to ledninger går til hhv startrele og gløding, men hvilke? Hadde vært meget takknemlig for litt veiledning, da jeg har morgendagen på meg før sjøsetting på mandag.

20170708_175821.jpg

20170708_183352.jpg

mikkel skrev for 1 time siden:

Antar at i alle fall to ledninger går til hhv startrele og gløding, men hvilke?

Tviler på noen av de fem går til gløding eller start. De er i nøkkelen hvor start er rød og gul, mens gløding er orange. De fem i kontakten kommer fra varsellampepanelet og jeg vil tippe de er for og viderekoble til ekstra panel. Motoren er brukt i seilbåter og de har gjerne et alarmpanel både utvendig og innvendig. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...