jørn Startet 9.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2017 Motoren er en 1998 modell, 3sylindret. Den går ujevnt og hakker, den oppnår max turtall i fri, men får den ikke over 2500rpm ved gange, og da går turtallet opp og ned. Den har gått lite siste årene, så jeg misstenker avleiring i forgasseren. Har byttet bendinfilter og koblet til fersk bensin, uten at det hadde noe effekt. Annet jeg kan prøve? Sitér dette innlegget Link to post
Karl Norge Svart 9.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2017 Bytte plugger. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 9.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2017 Anbefaler å drenere flotørkammeret før forgassermotorer startes dersom de har stått. Rust i svinghjulet kan skape tull i strømtilførsel til tenningssystemet, noen motorer har åpning i svinghjul som du kan inspisere gjennom. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 10.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 Drenerer alltid forgasseren før motoren settes bort for sesongen :) Jeg skifta pluggene nå, selv om de gamle så tilsynelatene fine ut, nå går den som en klokke :) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 10.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 Så bra at det var bare pluggene Også er det flott at du gir tilbakemelding slik at tråden gir bedre verdi fordi som søker på forumet Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 .. og en påminnelse om å sjekke de enkle tingene først Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
jørn Svart 10.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2017 dieselfan skrev 17 minutes ago: Så bra at det var bare pluggene Også er det flott at du gir tilbakemelding slik at tråden gir bedre verdi fordi som søker på forumet Jeg prøver å være flink til det, er mange tråder man leser gjennom, og irriterende når det ikke blir konkludert. ivar skrev 16 minutes ago: .. og en påminnelse om å sjekke de enkle tingene først Ja, det er sant, jeg prøver altid KISS (Keep It Simple Stupid) prinsippet først :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.