ronla Startet 9.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2017 Jeg har et båtopptrekk med skinner, vogn og vinsj. Problemet er at det i utgangspunktet er for bratt. Jeg har en 2 tonn pilothouse type båt og jeg synes det skal svært mye kraftbruk til for å få båten til å entre vogna. Har en rulle nederst, men likevel må det brukes mye trekkraft på vinsjen. Spørsmålet er om en vugge nederst vil avhjelpe situasjonen i særlig grad. I så fall kan jeg kanskje få kjøpt en kraftig vugge hos noen som selger tilhenger-deler og få firmaet som leverte vogna til å montere den (enten sveise den på eller evt montere den på en brakett som kan boltes til 80x80mm galvaniserte rammerør som vogna er lagd av). Dersom noen har vært borti samme problemstilling vil jeg sette stor pris på gode innspill. Takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2017 vugge vil nok hjelpe godt på tror jeg Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
X10an Svart 9.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2017 Et bilde sier mer enn 1000 ord.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.