Jump to content

Yamaha 9.9 4-takter - problemer med å få start


Crowleyyyyy

Recommended Posts

Hei.

Har en Yamaha 9.9hk 4-takter fra 2014 som har stoppet å fungere. 

Var ute og kjørte da den startet å sakke ned, for så å dø helt. Motoren starter i ca 1sekund når den er nede i vannet for så å ikke være liv i lengre. 

Når jeg tar den opp slik at proppelen og stammen så vidt er borti vannet, starter den fint og går, men når jeg skal senke den stopper den igjen. 

Kan det være feil med luftfilter eller eksosen? Har sjekket bensintilførsel, olje, og pluggene. 

Link to post

Dieselfan - ikke noe lang tid, bare startet den, for så å senke den ned med en gang. Problemet er at den bare vil starte når det står over vann, og ikke når den blir senket. Kanskje tett luftfilter? Greier ikke å blåse ut eksosen, eller noe lignende?

Link to post

Alphaman - Pluggen ser helt fin ut og det er gnist, så tror ikke det er noe feil med den. Skal også sjekke angående bensinslangen! 

 

Skrotnisse : Skal få sjekket på onsdag om den kanskje får for mye bensin, eller om flotør kan ha hengt seg opp! 

Link to post

Du skriver pluggen Crowleyyyyy,men du mener vel pluggene?   Denne er jo tosylindret. 

Båthistorikk fra 1980 til i dag:Selco 13 m 9,9 Suzuki. With 200 m 25 Yamaha. Rana 18 cabin m 135 Mercury.Skilsø 750 .m TMD 30. Silver Viking 15 sport m 65 Suzuki. Yamarin 490 m 75 Yamaha. NB 840 m.KAD 42.Pioner 13 m 9,9 Yamaha.Uttern D68 m CMD 150.Pioner 11 m.15 Mercury.15'trebåt m 15 Mercury. Ring 16 m 115 Mercury i6. Flipper 600sc m 150 Mercury.

Link to post
  • 4 år senere...

Disse motorene tåler INGENTING vann i bensinen. Den suger bensin fra det absolutt laveste punkt i flotørkammeret. Der hentes også bensin til choke og aks.pumpe. Så har du en dråpe her, vil du få problemer.

 

Når du sier den starter når den er tiltet delvis opp kan forklares med at da er ikke det tidligere laveste punkte lavest lengre, og vanndråpen har flyttet seg. Men renner tilbake når du tilter ned. 

 

Er du heldig kan du drene forgasser og det er iorden. Men etter og ha overhalt flere av disse forgasserene, så anbefaler eg en skikkelig rens, gjerne med ultralyd.

 

Disse motorene må ha en skikkelig vannutskiller montert, om du ikke er ekstremt nøyaktig med "tank-hygienen"

Link to post
  • 3 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...