Crowleyyyyy Startet 9.Juli.2017 Del på Facebook Startet 9.Juli.2017 Hei. Har en Yamaha 9.9hk 4-takter fra 2014 som har stoppet å fungere. Var ute og kjørte da den startet å sakke ned, for så å dø helt. Motoren starter i ca 1sekund når den er nede i vannet for så å ikke være liv i lengre. Når jeg tar den opp slik at proppelen og stammen så vidt er borti vannet, starter den fint og går, men når jeg skal senke den stopper den igjen. Kan det være feil med luftfilter eller eksosen? Har sjekket bensintilførsel, olje, og pluggene. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 10.Juli.2017 Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Eit råtips vil vera at den lek eksos inni motorhetto, slik at den får eksos i innsuget og blir kvalt. Prøv å starta den med hetto av og propellen nedi, sjå so om der kjem eksos ut på merkelige plasser. Magne Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 10.Juli.2017 Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Du bor ikke hverken starte eller la motoren gå når motoren ikke står med vanninntaket dekket med vann. Da ødelegger du impelleren. Har du hatt motoren siden den var ny? Har motoren vært reparert? På hvilken måte har du sjekket olje? Sitér dette innlegget Link to post
Crowleyyyyy Svart 10.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Hei! har hatt motoren siden den var ny, aldri vært på reperasjon og vært pent behandlet. Sjekket at oljen så fin ut og at det ikke var vann i den. Sitér dette innlegget Link to post
Crowleyyyyy Svart 10.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Dinamo - Har vært å prøvd å starte uten hetta på, så ikke noe eksos som kom ut på noen ''rare'' plasser. Nå vil motoren heller ikke starte, så må sjekke pluggen. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 10.Juli.2017 Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Hvor lenge har motoren vært i gang uten at girhuset har vært senket i vann? Sitér dette innlegget Link to post
Crowleyyyyy Svart 10.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Dieselfan - ikke noe lang tid, bare startet den, for så å senke den ned med en gang. Problemet er at den bare vil starte når det står over vann, og ikke når den blir senket. Kanskje tett luftfilter? Greier ikke å blåse ut eksosen, eller noe lignende? Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 10.Juli.2017 Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Du må sjekke bensinslangen om den er i klem først.plugger er på tide og bytte hvis de er fra 2014 Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 10.Juli.2017 Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Kanskje den får for mye bensin ? Flotør som henger ?? Og når motor er vippet opp vil tyngdekraften redusere tilførselen ??? Sitér dette innlegget Link to post
Crowleyyyyy Svart 10.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Alphaman - Pluggen ser helt fin ut og det er gnist, så tror ikke det er noe feil med den. Skal også sjekke angående bensinslangen! Skrotnisse : Skal få sjekket på onsdag om den kanskje får for mye bensin, eller om flotør kan ha hengt seg opp! Sitér dette innlegget Link to post
Lalima Svart 10.Juli.2017 Del på Facebook Svart 10.Juli.2017 Du skriver pluggen Crowleyyyyy,men du mener vel pluggene? Denne er jo tosylindret. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1980 til i dag:Selco 13 m 9,9 Suzuki. With 200 m 25 Yamaha. Rana 18 cabin m 135 Mercury.Skilsø 750 .m TMD 30. Silver Viking 15 sport m 65 Suzuki. Yamarin 490 m 75 Yamaha. NB 840 m.KAD 42.Pioner 13 m 9,9 Yamaha.Uttern D68 m CMD 150.Pioner 11 m.15 Mercury.15'trebåt m 15 Mercury. Ring 16 m 115 Mercury i6. Flipper 600sc m 150 Mercury. Link to post
Stokkas Svart 16.April.2022 Del på Facebook Svart 16.April.2022 Hei, fant du ut noge angående motoren? har samme problemet selv😅 Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 16.April.2022 Del på Facebook Svart 16.April.2022 Disse motorene tåler INGENTING vann i bensinen. Den suger bensin fra det absolutt laveste punkt i flotørkammeret. Der hentes også bensin til choke og aks.pumpe. Så har du en dråpe her, vil du få problemer. Når du sier den starter når den er tiltet delvis opp kan forklares med at da er ikke det tidligere laveste punkte lavest lengre, og vanndråpen har flyttet seg. Men renner tilbake når du tilter ned. Er du heldig kan du drene forgasser og det er iorden. Men etter og ha overhalt flere av disse forgasserene, så anbefaler eg en skikkelig rens, gjerne med ultralyd. Disse motorene må ha en skikkelig vannutskiller montert, om du ikke er ekstremt nøyaktig med "tank-hygienen" Sitér dette innlegget Link to post
Stokkas Svart 17.April.2022 Del på Facebook Svart 17.April.2022 Men eg har insprøytning på min…. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 17.April.2022 Del på Facebook Svart 17.April.2022 Ok, da blir det noe annet. Ville fortsatt tatt bensin først. Innsprøytningsystemet har et lite flotørkammer montert på motoren, prøv og drener dette for evnt vann/rusk. Sitér dette innlegget Link to post
Stokkas Svart 17.April.2022 Del på Facebook Svart 17.April.2022 Okay, takk for svar ☺️👌🏼 Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 17.April.2022 Del på Facebook Svart 17.April.2022 Stokkas skrev for 2 timer siden: Men eg har insprøytning på min…. What? Hvilken modell er dette? Innsprøytning er nå om mulig enda meir kresent på vatn. Om du det har så er det ingenting annet å gjer enn å oppsøke et autorisert verksted. Sitér dette innlegget Link to post
Nisse81 Svart 12.August.2022 Del på Facebook Svart 12.August.2022 Hei. Fant du ut noe av dette? Har samme problemet selv no. Starter opp av vannet, kveles ned. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 12.August.2022 Del på Facebook Svart 12.August.2022 Kan du være lur og røpe hvilken motor du har? Så det ikke bare blir surr. Sitér dette innlegget Link to post
Nisse81 Svart 12.August.2022 Del på Facebook Svart 12.August.2022 Sorry. 2017 mod yamaha 9.9hk 4-takt med forgasser. Derfor jeg spurte på dette inlegget, får han hadde samme motor 😜😉 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.