Jump to content

Vann i sylindre VP AQ 151

Arve A.

Recommended Posts

Hei

Håper det er noen her som kan svare på dette.

Har fått vann i sylindrene på min VP AQ151.

Har skiftet til nyplanet topp, skiftet til nyere brukt eksosmanifold, har selvsagt skiftet pakninger.

Det er ferskvann den drar inn, har koblet av saltvann inntaket og sjekket.

Det er ikke vann i oljen eller motsatt.

Trist sak Arve A - ferietid og vann i sylinderane det er søren ikke noen god kombinasjon, føler med deg...  jeg er tom for råd.

Det er mange spesialister på Volvo B230 / AQ151 her inne... hvor blir dere av ? Kom igjen folkens, Arve laget til og med en overskrift som er bra, han fortjener hjelp :thumbsup:

Eneste muligheten er vel at vann kommer inn i mellom toppakning fra kjølekanalene rundt sylindrene. Toppen eller sylinderblokka tetter sikkert ikke godt nok

mot toppakningen. Hadde en AQ151 en gang på en båt for mange år siden. Der fikk jeg planslipt ventiltoppen, men den måtte også sveises da det var mye tæring i selve 

godset. Mot sylinder 4 blir det stående sjøvann i eksosen som igjen gir korrosjon i bakerste del av motor.

.

Arve A. skrev On 10.7.2017 at 17.40:

Har blokkert kjøling av innsuget, for å kunne utelukke dette.

Du får ikke "blokkert" kjøling av innsuget vel..... Det ligger en kjølekappe i selve innsuget hvor motorens kjølevæske sirkulerer. Har du fått på plass pakningen på innsuget riktig?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...