Jump to content

Edit History

izzno

izzno

Utrolig mye kunnskap her! :)

 

Bytter selvfølgelig anoden, men er det annet som burde byttes?

 

Vindøyet skrev 49 minutes ago:

Litt usikker på om Mulligan greier det på en time. I så fall bør du leie inn han til avtalt pris.

De fleste sier rundt 10 timer på denne jobben.

  • løsne alt av kabler og slanger
  • Dele motor og girkasse
  • Flytte frem motor
  • av med propell og aksling
  • løfte opp drev.
  • dele drev og bytte pakning
  • trekke av lager simmering på aksel
  •     - også montere alt i motsatt rekkefølge igjen.

Det ligger flere filmer på Youtube om hvordan dette gjøres.

Håper du fikk båten billig, ellers ville jeg forlangt noe avslag.

 

Her snakker du om Belgen?

 

Betalte forøvrig 70k (Lå ute til 90) for en Maxim 26 med det meste i orden. Båten gikk helt fint en transport på 3000rpm i 5 timer. Lekker litt olje (Ser ut som bunnpanna). < 1dl på 5 timer drift. Dynamo usikker (Litt usikker på skillerele etc, tar det i egen tråd), starter må overhalles (Hammer virker).

 

Så er det noe i det og ikke skru for mye på noe som virker. Jeg leverer helt klart en oljesugesvamp til resirk 1 gang i året fremfor å dele en så gammel motor.

izzno

izzno

Utrolig mye kunnskap her! :)

 

Bytter selvfølgelig anoden, men er det annet som burde byttes?

 

Vindøyet skrev 45 minutes ago:

Litt usikker på om Mulligan greier det på en time. I så fall bør du leie inn han til avtalt pris.

De fleste sier rundt 10 timer på denne jobben.

  • løsne alt av kabler og slanger
  • Dele motor og girkasse
  • Flytte frem motor
  • av med propell og aksling
  • løfte opp drev.
  • dele drev og bytte pakning
  • trekke av lager simmering på aksel
  •     - også montere alt i motsatt rekkefølge igjen.

Det ligger flere filmer på Youtube om hvordan dette gjøres.

Håper du fikk båten billig, ellers ville jeg forlangt noe avslag.

 

Her snakker du om Belgen? (Hvem er Mulligan, helt klart interessant å leie kompetanse)

 

Betalte forøvrig 70k (Lå ute til 90) for en Maxim 26 med det meste i orden. Båten gikk helt fint en transport på 3000rpm i 5 timer. Lekker litt olje (Ser ut som bunnpanna). < 1dl på 5 timer drift. Dynamo usikker (Litt usikker på skillerele etc, tar det i egen tråd), starter må overhalles (Hammer virker).

 

Så er det noe i det og ikke skru for mye på noe som virker. Jeg leverer helt klart en oljesugesvamp til resirk 1 gang i året fremfor å dele en så gammel motor.

izzno

izzno

Utrolig mye kunnskap her! :)

 

Bytter selvfølgelig anoden, men er det annet som burde byttes?

 

Vindøyet skrev 40 minutes ago:

Litt usikker på om Mulligan greier det på en time. I så fall bør du leie inn han til avtalt pris.

De fleste sier rundt 10 timer på denne jobben.

  • løsne alt av kabler og slanger
  • Dele motor og girkasse
  • Flytte frem motor
  • av med propell og aksling
  • løfte opp drev.
  • dele drev og bytte pakning
  • trekke av lager simmering på aksel
  •     - også montere alt i motsatt rekkefølge igjen.

Det ligger flere filmer på Youtube om hvordan dette gjøres.

Håper du fikk båten billig, ellers ville jeg forlangt noe avslag.

 

Her snakker du om Belgen?

 

Betalte forøvrig 70k (Lå ute til 90) for en Maxim 26 med det meste i orden. Båten gikk helt fint en transport på 3000rpm i 5 timer. Lekker litt olje (Ser ut som bunnpanna). < 1dl på 5 timer drift. Dynamo usikker (Litt usikker på skillerele etc, tar det i egen tråd), starter må overhalles (Hammer virker).

 

Så er det noe i det og ikke skru for mye på noe som virker. Jeg leverer helt klart en oljesugesvamp til resirk 1 gang i året fremfor å dele en så gammel motor.

izzno

izzno

Utrolig mye kunnskap her! :)

 

Bytter selvfølgelig anoden, men er det annet som burde byttes?

 

Vindøyet skrev 39 minutes ago:

Litt usikker på om Mulligan greier det på en time. I så fall bør du leie inn han til avtalt pris.

De fleste sier rundt 10 timer på denne jobben.

  • løsne alt av kabler og slanger
  • Dele motor og girkasse
  • Flytte frem motor
  • av med propell og aksling
  • løfte opp drev.
  • dele drev og bytte pakning
  • trekke av lager simmering på aksel
  •     - også montere alt i motsatt rekkefølge igjen.

Det ligger flere filmer på Youtube om hvordan dette gjøres.

Håper du fikk båten billig, ellers ville jeg forlangt noe avslag.

 

Her snakker du om Belgen?

izzno

izzno

Utrolig mye kunnskap her! :)

 

Bytter selvfølgelig anoden, men er det annet som burde byttes?

Vindøyet skrev 39 minutes ago:

Litt usikker på om Mulligan greier det på en time. I så fall bør du leie inn han til avtalt pris.

De fleste sier rundt 10 timer på denne jobben.

  • løsne alt av kabler og slanger
  • Dele motor og girkasse
  • Flytte frem motor
  • av med propell og aksling
  • løfte opp drev.
  • dele drev og bytte pakning
  • trekke av lager simmering på aksel
  •     - også montere alt i motsatt rekkefølge igjen.

Det ligger flere filmer på Youtube om hvordan dette gjøres.

Håper du fikk båten billig, ellers ville jeg forlangt noe avslag.

 

Her snakker du om Belgen?



×
×
  • Create New...