izzno
Jeg fikk F*** ikke skilt drevet!
Det var så vidt jeg fikk av propellen til å begynne med. Unbrako bolten til konetuppen dro jeg rund på den første halvtimen... Hadde det ikke hvert for at bolten hadde grodd fast i konen som har hull på sidene som jeg fikk kilt en bauta trekker i, hadde jeg ikke fått av propellen en gang.
Boltene som fester ytterdrevet var greie å få av, men å skille drevet var klin umulig. Det er begrenset hvor mye jeg tør å banke på det! Forslag mottas med stor takk!
Ellers så jeg når jeg skrudde ut tappebolten at pakningen der var fullstendig oppløst/borte. Jeg satser på at den er problemet da den var så og si intet eksisterende. Heldigvis bestilte jeg denne og...
Oljen var forøvrig mørk grå, Jeg lot den stå på land 2 dager før jeg tappet den. Det kom ikke vann først så jeg er ikke sikker på hva som har skjedd...
Propell:
Propellen var veldig ru og hakkete rundt kantene. Den pusset jeg med stålbørste og tenkte lakkere for å få litt glattere overflate. Kantene får vente.
Før jeg hevet båten gjorde den 7knop på 3500rpm
Er det realistisk å få en marsfart på 10knop på denne balja, og kan jeg hente det på å rette litt på propell etc?