TimJ
Da har det skjedd en del siden sist oppdatering:-)
Jeg har målt ut og laget motorfester samt malt motorrommet:
siste rest blir malt før motor skal inn. Ser ut som om jeg må male ett strøk til flere steder, men gidder ikke det nå mens jeg flyr opp og ned hele tiden.
Fikk kjøpt meg ett sett med G9 propeller, så får vi krysse fingrene for at det ble riktig størrelse....
Den gamle tanken ble prøvemontert for å se om den kan brukes, noe den kan med litt modifisering:-)
Har og fått svidd av noen båtlapper på litt utstyr:
- Baugpropell
- Ankervinsj bak
- Bennet trimbrett med ATC Pro system
- Glendinning elektronisk gass/gir system
For å få plass til den nye 9" plotteren måtte jeg modifisere dashbordet litt.
Tettet samtidig de fleste gamle hull jeg ikke trenger mer. Så nå skal alt det nye monteres inn og dash lakkeres.
Sliter litt med valg av farge, heller veldig mot helt matt sort, men er usikker.
vil egentlig male det med Nextel lakk, men den har jo samme gram pris som gull, pluss vanskelig å få kjøpt i Norge av en eller annen merkelig grunn....
Jeg har begynt å montere en del ting baki motorrommet, men det tar litt tid da jeg må prøve å finne lure plasser til alt så jeg får plass til alt sammen baki der....
Det som er Montér foreløpig er:
- Brakket til ankervinsj
- Aktuator til gir/gass system
- Relé og fjernstyring til vinsj
- Hjernen til ATC Pro systemet
- Gjennomføring til ankertauet
- Powertrimpumpe
- Trimbrett
Har endelig funnet ett firma på Ekstrand som skal maskinere delene jeg trenger for å forene Yanmar motor og Volvo drev.
Har jaggu ikke vært enkelt da 40mm tykk alu er rimelig dyrt og vanskelig å få tak i..
Planen nå er at delene skal lages ila noen uker, så da kan man smekke motor nedi og gjøre ferdig resten baki der...
Baugproppelen blir også montert nå straks.
FF.