Jump to content

Edit History

dude

dude

Hei Anderson.

 

du har en ferskvannskjølt motor, med varmeveksler som kjøler ferskvannet med saltvann. 

og "knappen" for kjøling ser ut til å være slått på.

 

det er veldig vanlig å ha slik "knapp" men vi kaller det gjerne for ventil for saltvannsinntak.

denne er det lurt å stenge når båten ikke er i bruk slik at du unngår risk for at båten fyller seg

med vann. man kan også få vann i motoren om ventilen er åpen og motor er plassert lavere 

enn vannivået.

 

denne synest jeg jeg skimter under koblinga til akslingen i bakkant på motoren din.

 

det hadde vært veldig dumt å kjøre motoren uten kjøling da den vil kunne blitt ødelagt. du har

nok alarm som ville pipe ved høy temperatur, men impelleren ville kunne blitt smuldret opp

og havnet i kjølekanalene/ varmeveksleren og lagd mye problemer for deg fremover.

 

en indikasjon på at sjøvannsventilen er åpen er at det kommer vann ut sammen med eksosen 

når motoren går.

 

lykke til.

dude

dude

Hei Anderson.

 

du har en ferskvannskjølt motor, med varmeveksler som kjøler ferskvannet med saltvann. 

og "knappen" for kjøling ser ut til å være slått på.

 

det er veldig vanlig å ha slik "knapp" men vi kaller det gjerne for ventil for saltvannsinntak.

denne er det lurt å stenge når båten ikke er i bruk slik at du unngår risk for at båten fyller seg

med vann. man kan også få vann i motoren om ventilen er åpen og motor er plassert lavere 

enn vannivået.

 

denne synest jeg jeg skimter under koblinga til akslingen i bakkant på motoren din.

 

det hadde vært veldig dumt å kjøre motoren uten kjøling da den vil kunne blitt ødelagt. du har

nok alarm som ville pipe ved høy temperatur, men impelleren ville kunne blitt smuldret opp

og havnet i kjølekanalene/ varmeveksleren og lagd mye problemer for deg fremover.

 

lykke til.

dude

dude

Hei Anderson.

 

du har en ferskvannskjølt motor, med varmeveksler som kjøler ferskvannet med saltvann. 

og "knappen" for kjøling ser ut til å være slått på.

 

det er veldig vanlig å ha slik "knapp" men vi kaller det gjerne for ventil for saltvannsinntak.

denne er det lurt å stenge når båten ikke er i bruk slik at du unngår risk for at båten fyller seg

med vann. man kan også få vann i motoren om ventilen er åpen og motor er plassert lavere 

enn vannivået.

 

denne synest jeg jeg skimter under koblinga til akslingen i bakkant på motoren din.

 

det hadde vært veldig dumt å kjøre motoren uten kjøling da den vil kunne blitt ødelagt. du har

nok alarm som ville pipe ved høy temperatur, men impelleren ville kunne blitt smuldret opp

og havnet i kjølekanalene og lagd mye problemer for deg fremover.

 

lykke til.

dude

dude

Hei Anderson.

 

du har en ferskvannskjølt motor, og "knappen" for kjøling ser ut til å være slått på.

 

det er veldig vanlig å ha slik "knapp" men vi kaller det gjerne for ventil for saltvannsinntak.

denne er det lurt å stenge når båten ikke er i bruk slik at du unngår risk for at båten fyller seg

med vann. man kan også få vann i motoren om ventilen er åpen og motor er plassert lavere 

enn vannivået.

 

denne synest jeg jeg skimter under koblinga til akslingen i bakkant på motoren din.

 

det hadde vært veldig dumt å kjøre motoren uten kjøling da den vil kunne blitt ødelagt. du har

nok alarm som ville pipe ved høy temperatur, men impelleren ville kunne blitt smuldret opp

og havnet i kjølekanalene og lagd mye problemer for deg fremover.

 

lykke til.



×
×
  • Create New...