Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Større diameter hjelper neppe, da kommer jo den øverste delen av propellen enda høyere i vannet og suger luft. 

Jeg har en 12,7x19P 4-blads Spitfire X7 stålpropell på min 18-foter med 115 hk.

Motoren står så langt ned den kommer, men antiventilasjonsplata er fortsatt en drøy tomme over skrogbunnen.

Skyldes at akterspeilet er et par cm høyere enn normalt, og stammen på disse nye Mercury-modellene er et par cm kortere enn normalt. Men det funker fint, får 44 GPS-knop på en god dag. Kan ikke trimme så veldig langt ut, men det er jo heller ikke nødvendig. Men 3-blads propell er stort sett bare å glemme.

Har også en alu-utgave som reservepropell. Mye billigere for å si det forsiktig. Mister knappe 2 knop toppfart.

 

NB! Første bilde er med en Powertech RXB4 13,25x18P propell, før jeg bytta til Spitfire. Men den funket bra den også. Fikk faktisk ca samme toppfart, så det var jo ikke nødvendig å bytte. Men det vet man jo ikke før man har prøvd :giggle:

 

455862020_motorhyde-2015.thumb.jpg.4f4e8228553e81a2a98db95a330f59ed.jpg

 

DSC_0517.thumb.JPG.9834dd1ef52a181999c1a10ffda89317.JPG

 

761181342_motorhyde001.thumb.jpg.5d660cd04d434a218c39968a9209bb3d.jpg

 

mercury-spitfire-x7_37236.jpg.b26d703fe98bf8b01d03dc9f22d23b09.jpg

spitfire-to.thumb.jpg.1aa4f993c739995eeb573885a083ff9a.jpg

 

 

 

Teerex

Teerex

Større diameter hjelper neppe, da kommer jo den øverste delen av propellen enda høyere i vannet og suger luft. 

Jeg har en 12,7x19P 4-blads Spitfire X7 stålpropell på min 18-foter med 115 hk.

Motoren står så langt ned den kommer, men antiventilasjonsplata er fortsatt en drøy tomme over skrogbunnen.

Skyldes at akterspeilet er et par cm høyere enn normalt, og stammen på disse nye Mercury-modellene er et par cm kortere enn normalt. Men det funker fint, får 44 GPS-knop på en god dag. Kan ikke trimme så veldig langt ut, men det er jo heller ikke nødvendig. Men 3-blads propell er stort sett bare å glemme.

Har også en alu-utgave som reservepropell. Mye billigere for å si det forsiktig. Mister knappe 2 knop toppfart.

NB! Første bilde er med en Powertech RXB4 13,25x18P propell, før jeg bytta til Spitfire. Men den funket bra den også. Fikk faktisk ca samme toppfart, så det var jo ikke nødvendig å bytte... 

 

455862020_motorhyde-2015.thumb.jpg.4f4e8228553e81a2a98db95a330f59ed.jpg

 

DSC_0517.thumb.JPG.9834dd1ef52a181999c1a10ffda89317.JPG

 

761181342_motorhyde001.thumb.jpg.5d660cd04d434a218c39968a9209bb3d.jpg

 

mercury-spitfire-x7_37236.jpg.b26d703fe98bf8b01d03dc9f22d23b09.jpg

spitfire-to.thumb.jpg.1aa4f993c739995eeb573885a083ff9a.jpg

 

 

 

Teerex

Teerex

Større diameter hjelper neppe, da kommer jo den øverste delen av propellen enda høyere i vannet og suger luft. 

Jeg har en 12,7x19P 4-blads Spitfire X7 stålpropell på min 18-foter med 115 hk.

Motoren står så langt ned den kommer, men antiventilasjonsplata er fortsatt en drøy tomme over skrogbunnen.

Skyldes at akterspeilet er et par cm høyere enn normalt, og stammen på disse nye Mercury-modellene er et par cm kortere enn normalt. Men det funker fint, får 44 GPS-knop på en god dag. Kan ikke trimme så veldig langt ut, men det er jo heller ikke nødvendig. Men 3-blads propell er stort sett bare å glemme.

Har også en alu-utgave som reservepropell. Mye billigere for å si det forsiktig. Mister knappe 2 knop toppfart.

NB! Første bilde er med en Powertech RXB4 13,25x18P propell, før jeg bytta til Spitfire. Men den funket bra den også.

 

455862020_motorhyde-2015.thumb.jpg.4f4e8228553e81a2a98db95a330f59ed.jpg

 

DSC_0517.thumb.JPG.9834dd1ef52a181999c1a10ffda89317.JPG

 

761181342_motorhyde001.thumb.jpg.5d660cd04d434a218c39968a9209bb3d.jpg

 

mercury-spitfire-x7_37236.jpg.b26d703fe98bf8b01d03dc9f22d23b09.jpg

spitfire-to.thumb.jpg.1aa4f993c739995eeb573885a083ff9a.jpg

 

 

 

Teerex

Teerex

Større diameter hjelper neppe, da kommer jo den øverste delen av propellen enda høyere i vannet og suger luft. 

Jeg har en 12,7x19P 4-blads Spitfire X7 stålpropell på min 18-foter med 115 hk.

Motoren står så langt ned den kommer, men antiventilasjonsplata er fortsatt en drøy tomme over skrogbunnen.

Skyldes at akterspeilet er et par cm høyere enn normalt, og stammen på disse nye Mercury-modellene er et par cm kortere enn normalt. Men det funker fint, får 44 GPS-knop på en god dag. Kan ikke trimme så veldig langt ut, men det er jo heller ikke nødvendig. Men 3-blads propell er stort sett bare å glemme.

Har også en alu-utgave som reservepropell. Mye billigere for å si det forsiktig. Mister knappe 2 knop toppfart.

NB! Første bilde er med en Powertech RXB4 propell, før jeg bytta til Spitfire. Men den funket bra den også.

 

455862020_motorhyde-2015.thumb.jpg.4f4e8228553e81a2a98db95a330f59ed.jpg

 

DSC_0517.thumb.JPG.9834dd1ef52a181999c1a10ffda89317.JPG

 

761181342_motorhyde001.thumb.jpg.5d660cd04d434a218c39968a9209bb3d.jpg

 

mercury-spitfire-x7_37236.jpg.b26d703fe98bf8b01d03dc9f22d23b09.jpg

spitfire-to.thumb.jpg.1aa4f993c739995eeb573885a083ff9a.jpg

 

 

 

Teerex

Teerex

Større diameter hjelper neppe, da kommer jo den øverste delen av propellen enda høyere i vannet og suger luft. 

Jeg har en 12,7x19P 4-blads Spitfire X7 stålpropell på min 18-foter med 115 hk.

Motoren står så langt ned den kommer, men antiventilasjonsplata er fortsatt en drøy tomme over skrogbunnen.

Skyldes at akterspeilet er et par cm høyere enn normalt, og stammen på disse nye Mercury-modellene er et par cm kortere enn normalt. Men det funker fint, får 44 GPS-knop på en god dag. Kan ikke trimme så veldig langt ut, men det er jo heller ikke nødvendig. Men 3-blads propell er stort sett bare å glemme.

Har også en alu-utgave som reservepropell. Mye billigere for å si det forsiktig. Mister knappe 2 knop toppfart.

 

455862020_motorhyde-2015.thumb.jpg.4f4e8228553e81a2a98db95a330f59ed.jpg

 

DSC_0517.thumb.JPG.9834dd1ef52a181999c1a10ffda89317.JPG

 

761181342_motorhyde001.thumb.jpg.5d660cd04d434a218c39968a9209bb3d.jpg

 

mercury-spitfire-x7_37236.jpg.b26d703fe98bf8b01d03dc9f22d23b09.jpg

spitfire-to.thumb.jpg.1aa4f993c739995eeb573885a083ff9a.jpg

 

 

 

Teerex

Teerex

Større diameter hjelper neppe, da kommer jo den øverste delen av propellen enda høyere i vannet og suger luft. 

Jeg har en 12,7x19P 4-blads stålpropell på min 18-foter med 115 hk.

Motoren står så langt ned den kommer, men antiventilasjonsplata er fortsatt en drøy tomme over skrogbunnen.

Skyldes at akterspeilet er et par cm høyere enn normalt, og stammen på disse nye Mercury-modellene er et par cm kortere enn normalt. Men det funker fint, får 44 GPS-knop på en god dag. Kan ikke trimme så veldig langt ut, men det er jo heller ikke nødvendig. Men 3-blads propell er stort sett bare å glemme.

Har også en alu-utgave som reservepropell. Mye billigere for å si det forsiktig. Mister knappe 2 knop toppfart.

 

455862020_motorhyde-2015.thumb.jpg.4f4e8228553e81a2a98db95a330f59ed.jpg

 

DSC_0517.thumb.JPG.9834dd1ef52a181999c1a10ffda89317.JPG

 

761181342_motorhyde001.thumb.jpg.5d660cd04d434a218c39968a9209bb3d.jpg

 

mercury-spitfire-x7_37236.jpg.b26d703fe98bf8b01d03dc9f22d23b09.jpg

spitfire-to.thumb.jpg.1aa4f993c739995eeb573885a083ff9a.jpg

 

 

 

Teerex

Teerex

Større diameter hjelper neppe, da kommer jo den øverste delen av propellen enda høyere i vannet og suger luft. 

Jeg har en 12,7x19P 4-blads stålpropell på min 18-foter med 115 hk.

Motoren står så langt ned den kommer, men antiventilasjonsplata er fortsatt en drøy tomme over skrogbunnen.

Skyldes at akterspeilet er et par cm høyere enn normalt, og stammen på disse nye Mercury-modellene er et par cm kortere enn normalt. Men det funker fint, får 44 GPS-knop på en god dag. Kan ikke trimme så veldig langt ut, men det er jo heller ikke nødvendig. Men 3-blads propell er stort sett bare å glemme.

Har også en alu-utgave som reservepropell. Mye billigere for å si det forsiktig. Mister knappe 2 knop toppfart.

 

455862020_motorhyde-2015.thumb.jpg.4f4e8228553e81a2a98db95a330f59ed.jpg

 

DSC_0517.thumb.JPG.9834dd1ef52a181999c1a10ffda89317.JPG

 

mercury-spitfire-x7_37236.jpg.b26d703fe98bf8b01d03dc9f22d23b09.jpg

spitfire-to.thumb.jpg.1aa4f993c739995eeb573885a083ff9a.jpg

 

 

 

Teerex

Teerex

Større diameter hjelper neppe, da kommer jo den øverste delen av propellen enda høyere i vannet og suger luft. 

Jeg har en 12,7x19P 4-blads stålpropell på min 18-foter med 115 hk.

Motoren står så langt ned den kommer, men antiventilasjonsplata er fortsatt en drøy tomme over skrogbunnen.

Skyldes at akterspeilet er et par cm høyere enn normalt, og stammen på disse nye Mercury-modellene er et par cm kortere enn normalt. Men det funker fint, får drøyt 44 knop på en god dag. Kan ikke trimme så veldig langt ut, men det er jo heller ikke nødvendig. Men 3-blads propell er stort sett bare å glemme.

Har også en alu-utgave som reservepropell. Mye billigere for å si det forsiktig. Mister knappe 2 knop toppfart.

 

455862020_motorhyde-2015.thumb.jpg.4f4e8228553e81a2a98db95a330f59ed.jpg

 

DSC_0517.thumb.JPG.9834dd1ef52a181999c1a10ffda89317.JPG

 

mercury-spitfire-x7_37236.jpg.b26d703fe98bf8b01d03dc9f22d23b09.jpg

spitfire-to.thumb.jpg.1aa4f993c739995eeb573885a083ff9a.jpg

 

 

 

Teerex

Teerex

Større diameter hjelper neppe, da kommer jo den øverste delen av propellen enda høyere i vannet og suger luft. 

Jeg har en 12,7x19P 4-blads stålpropell på min 18-foter med 115 hk.

Motoren står så langt ned den kommer, men antiventilasjonsplata er fortsatt en drøy tomme over skrogbunnen.

Skyldes at akterspeilet er et par cm høyere enn normalt, og stammen på disse nye Mercury-modellene er et par cm kortere enn normalt. Men det funker fint, får drøyt 44 knop på en god dag. Kan ikke trimme så veldig langt ut, men det er jo heller ikke nødvendig.

Har også en alu-utgave som reservepropell. Mye billigere for å si det forsiktig. Mister knappe 2 knop toppfart.

 

455862020_motorhyde-2015.thumb.jpg.4f4e8228553e81a2a98db95a330f59ed.jpg

 

DSC_0517.thumb.JPG.9834dd1ef52a181999c1a10ffda89317.JPG

 

mercury-spitfire-x7_37236.jpg.b26d703fe98bf8b01d03dc9f22d23b09.jpg

spitfire-to.thumb.jpg.1aa4f993c739995eeb573885a083ff9a.jpg

 

 

 

Teerex

Teerex

Større diameter hjelper neppe, da kommer jo den øverste delen av propellen enda høyere i vannet og suger luft. 

Jeg har en 12,7x19P 4-blads stålpropell på min 18-foter med 115 hk.

Motoren står så langt ned den kommer, men antiventilasjonsplata er fortsatt en tomme over skrogbunnen.

Skyldes at akterspeilet er et par cm høyere enn normalt, og stammen på disse nye Mercury-modellene er et par cm kortere enn normalt. Men det funker fint, får drøyt 44 knop på en god dag. Kan ikke trimme så veldig langt ut, men det er jo heller ikke nødvendig.

Har også en alu-utgave som reservepropell. Mye billigere for å si det forsiktig. Mister knappe 2 knop toppfart.

 

455862020_motorhyde-2015.thumb.jpg.4f4e8228553e81a2a98db95a330f59ed.jpg

 

DSC_0517.thumb.JPG.9834dd1ef52a181999c1a10ffda89317.JPG

 

mercury-spitfire-x7_37236.jpg.b26d703fe98bf8b01d03dc9f22d23b09.jpg

spitfire-to.thumb.jpg.1aa4f993c739995eeb573885a083ff9a.jpg

 

 

 



×
×
  • Create New...