Nbfly Startet 10.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 10.Juli.2017 Har nettopp kjøpt en NB 840 fly med Mercruiser 4,2. Får bare 3200/3300 omdr med lite last og 2800/2900 med mye last. Får ikke båten i plan med mye last. Er ikke kjent med Mercruiser, men har lest at det har vært litt problemer med dyse 1. ? Motoren går også litt ujevnt på tomgang. Noen som har tips??? Forrige eier fraskriver seg alt ansvar, enda problemet meldte seg allerede når jeg hentet båten. ? Sitér dette innlegget Link to post
Qrt Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Det kan være dyse nr. 1, men det kan også være andre ting. Dette er en enkel motor elektronisk og en av tingene den gjør ved feil er å kutte dieseltilførselen til 80 prosent. For stor propell kan føre til at du ikke får opp nok turtall. Hvilket turtall hadde forrige eier? Du oppgir heller ikke hvilken utgave du har. Det er stor forskjell fra de minste til den største når det gjelder effekt. Går den ujevnt på tomgang hele tiden? Når den er kald vil den ha et turtall på rundt 950. Dette går ned til ca 650 etter noen minutter. Den skal ligge stødig der ved varm motor. Servicemanualen til denne motoren ligger i dokumentarkivet. Der er det beskrevet både symptomer og mulig årsak. Det enkleste er derimot å få lest av eventuelle feilkoder som kan ligge i motoren. Sjekk om det er noen i nærheten som kan ha et Rinda tools diagnoseverktøy. Det hjelper deg utrolig langt på vei. I servicemanualen er det også en fremgangsmåte ved å bruke lampe, men det har jeg aldri gjort, så hvordan det gjøres praktisk vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Roar Seljesæter Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Følger Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Har jobbet masse med dette med en av mine motorer og kom i mål til slutt.. D-Tronic 250Hk Først det elementære: Dieselfilter, grov og fin filter, har du sjekket dette? Er båten grodd, lenge siden den var på slipp? Er propell/Drev blitt byttet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.